כ"ץ למנהלי בתי החולים: לא יעוכבו משכורות לסגל הרפואי

שרי האוצר והבריאות נפגשו היום עם שבעה מנהלי בתי החולים ציבוריים, והורו שלא לעכב תשלומי שכר לעובדים עד סוף השנה • בנוסף סוכם על תיקון חוק הקאפ בשנת 2021, במטרה להפסיק את אי השוויון בחלוקת התקצוב הממשלתי לבתי החולים

שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
שר האוצר ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הוסדר תשלום שכרם של עובדי מערכת הבריאות הציבורית עד לסוף שנת 2020. על רקע טענות בדבר עיכובים בתשלום משכורות לאנשי צוות רפואי, אמר היום שר האוצר ישראל כ"ץ כי הורה שלא לעכב תשלומי שכר לעובדים עד סוף השנה.

כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין נפגשו היום עם שבעה מנהלי בתי החולים ציבוריים ובהם הדסה ושערי צדק. במהלך הפגישה העלו מנהלי בתי החולים טענות על עיכובים בתשלום שכרם של עובדים במערכת, זאת על-רקע קליטתם של כ-2,000 תקנים חדשים לאחיות, 600 תקנים לרופאים ומעל 1,000 אנשי צוות רפואי אחרים.

בנוסף להעברת תקצוב לבתי החולים עבור שנת 2020 שיאפשר השכר וצרכים אחרים סוכם בפגישה על תיקון חוק הקאפ בשנת 2021, במטרה להפסיק את אי השוויון בחלוקת התקצוב הממשלתי לבתי החולים. מדובר במנגנון תלת-שנתי המסדיר את ההתחשבנות בין הקופות לבתי החולים - למשל גובה התשלום עבור ימי אשפוז וניתוחים - ועל כן מעורר רגישות רבה במערכת היחסים שבין האוצר, משרד הבריאות, הקופות ובתי החולים.

כ"ץ אמר בעקבות הפגישה כי "בהמשך לסיוע הרחב שהענקתי למערכת הבריאות על מנת שיוכלו להתמודד עם אתגרי השעה בצורה מיטבית יזמתי פגישה נוספת היום עם מנהלי בתי החולים הציבוריים כדי לוודא ביצוע של ההחלטות שקיבלתי, ובנוסף לשמוע על האתגרים העומדים בפניהם כעת. התחייבתי שלא יהיה רופא פנוי שלא יקבל תקן לעבוד וכך יהיה.

"אני מחזק את ידיהם של אנשי מערכת הבריאות שנמצאים בחזית המאבק בקורונה ואמשיך לפעול כדי לחזק את מערכת הבריאות ככל שיידרש שיוכלו לעמוד באתגרים השונים."

מבית החולים הדסה נמסר כי "כל מנהלי בתי החולים הציבוריים מודים לשר האוצר. הפגישה בנוכחות זומית עם שר הבריאות הייתה משמעותית ונתנה תקווה לבתי החולים הציבוריים, שבעה במספר, כי תזרים הכספים שלהם מובטח עד סוף השנה. האוצר והבריאות נרתמו להכין לאלתר גם את מתווה השנה הבאה כדי לאפשר לבתי החולים הציבוריים העמוסים בתחלואת הקורונה להכין את בתי החולים למשימותיהם הכל כך חשובות בעת הזאת.

"קביעת דיון מעקב בעוד שבועיים מבטיחה בקרה על תוצאות עבודת המשרדים בעמידה ביעדים שהציב שר האוצר בהסכמת שר הבריאות".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר כי הוא "מודה לשר האוצר ח"כ ישראל כ״ץ על התמיכה ועל ההחלטה לתקן את העיוות ארוך השנים בתת תקצוב בתי החולים העצמאים ציבוריים העומדים בחזית הטיפול בחולי הקורונה".