המשטרה חקרה חשד לניסיון להשפיע על שופט לבטל צו מעצר

המשטרה סיימה חקירה בחשד לכאורה כי מספר מעורבים, ובהם עובד הנהלת בתי המשפט (שאינם שופטים) פעלו לשיבוש הליכי משפט וניסיון השפעה על שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה אמיר טובי כדי שיבטל צו מעצר

ביטול צו מעצר / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
ביטול צו מעצר / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

ניסיון חמור להשפיע על שופט כדי לנסות לבטל צו מעצר. המשטרה סיימה חקירה בחשד לכאורה כי מספר מעורבים, ובהם עובד הנהלת בתי המשפט (שאינם שופטים) פעלו לשיבוש הליכי משפט וניסיון השפעה על שופט ביהמ"ש המחוזי בחיפה אמיר טובי כדי שיבטל צו מעצר.

החקירה התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 ונפתחה בפברואר 2018 בעקבות בקשה לפסילת שופט שהגיש נאשם בהליך משפטו. במסגרת הבקשה הגיש הנאשם תכתובות לביסוס טענותיו, מהן עולה לכאורה התנהלות פסולה של השופט בעניינו (ואשר במסגרת החקירה שהתנהלה בהמשך, הסתבר שאין לכך בסיס).

בעקבות הבקשה החליטו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה לפתוח בחקירה שלוותה ע"י פרקליטות מחוז צפון.

המשטרה מבהירה כי "במסגרת החקירה לא נמצאה תשתית ראייתית למעורבות השופט אמיר טובי בביצוע עבירות פליליות, לא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותו ולא היה שותף להטיית משפט".

על פי החשד, נעשה ניסיון לפנות לשופט כדי לגרום לביטול צו המעצר שהוצא על פי דין. יצויין כי השופט קיבל החלטה שלא לבטל את צו המעצר וכי במסגרת החקירה עלה חשד כי נעשתה פעילות בכוונה לכאורה להשפיע על השופט, שלא יצאה לפועל כלפי השופט.

בתיק נחקרו בין היתר חשדות לעבירות שיבוש וניסיון שיבוש הליכי משפט, ניסיון השפעה לא הוגנת, מרמה והפרת אמונים, זיוף בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מסירת ידיעות כוזבות, כניסה לישראל בניגוד לחוק והחזקת נשק שלא כדין. עם סיום החקירה סבורה היחידה החוקרת כי נתגבשה תשתית ראייתית נגד מעורבים בתיק כל אחד על פי המיוחס לו.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות לצורך עיון והחלטה על המשך ההליכים.