אחרי הביקורת הקשה כלפי החברה החרדית: המנהל הרפואי של מעייני הישועה התפטר

פרופ' רביד אמר הבוקר בראיון לרשת ב' כי "לא היה עד היום קהל שלם כזה שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים" • הנהלת בית החולים: "אנו מביעים צער על דבריו"

פרופ' מוטי רביד / צילום: אמיר מאירי, גלובס
פרופ' מוטי רביד / צילום: אמיר מאירי, גלובס

המנהל הרפואי של בית החולים "מעייני הישועה" בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, התפטר היום (ה') מתפקידו לאחר דברים קשים שאמר הבוקר בנוגע לחברה החרדית בראיון לרן בנימיני ברשת ב'. כאשר נשאל האם הוא מודאג מפני תוצאות רפואיות אפשריות של חגיגות שמחת תורה, בזמן שתפוסת בית החולים בראשו הוא עומד מלאה לגמרי, ענה:

"אני כבר לא מודאג, אני יודע. זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו בהיסטוריה של מדינת ישראל. לא היה עד היום קהל שלם כזה שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים. אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים. אין קשר בין אמונה ודת למה שהם עושים. זה חינוך קלוקל של אוכלוסייה. הרבנים הנבונים צועקים ואומרים 'תפסיקו', אבל יש קהל שלא שומע".

רביד סייג את דבריו ואמר: "האוכלוסייה שלנו בבני ברק שונה. רוב האנשים מנסים לשמור על ההנחיות אבל חלקם הגדול לא ממש מצליח כי העיר מאוד צפופה, והצפיפות היא אורח חיים ואי אפשר אחרת". אך עם זאת, הוסיף, "גם בבני ברק יש שכונות חסידיות שהתושבים בה מצפצפים על ההנחיות, ושיחות עם הרבנים לא יעזרו. מה שקורה היום זו פריקת עול - הרבנים איבדו שליטה. החסידים שלהם מבינים שזה לא כפייה, ולכן הן עושים מה שבא להם".

מהנהלת בית החולים מעייני הישועה נמסר: "אנו מביעים צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ' רביד שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט. בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ' רביד את התפטרותו בפני הנהלת בית החולים. לאור התקופה הקשה והמאתגרת בה נמצאת מערכת הבריאות, מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים. הנהלת בית החולים מודה לפרופ' רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים. "לגופם של דברים, מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו והנם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים. בית החולים אשר נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות וכפוף מאז ועד היום לוועד ההלכה שבראשות גדולי התורה שליט"א גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גוניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתינו הקדושה כפי שנעשה עד היום. בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערינו בשעה קשה זו".

דבריו של רביד, כאמור, עוררו סערה בקרב הציבור החרדי והובילו לפרישתו מתפקידו. סגן השר אורי מקלב אמר על דברי פרופ' רביד: "אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, מוכן בגלל מניעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים. הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ. זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד - עוד יום אחד?".