הגבלות חדשות על השכונות החרדיות בברוקלין הובילו להפגנות והפרות סדר

מושל ניו יורק סגר את בתי הספר בשכונות חרדיות בעיר ואסר על התקהלות של יותר מ-10 אנשים בבתי כנסת ובישיבות • בתגובה להגבלות פרצו בעיר הפגנות שגלשו לאלימות

הפגנות הקהילה היהודית-אורתודוקסית בניו יורק נגד הגבלות הקורונה / צילום: Yuki Iwamura, רויטרס
הפגנות הקהילה היהודית-אורתודוקסית בניו יורק נגד הגבלות הקורונה / צילום: Yuki Iwamura, רויטרס

חברים בקהילה החרדית בברוקלין יצאו להפגין זה הלילה השני נגד ההגבלות שהוטלו על השכונות החרדיות בעיר ניו יורק, בעקבות ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה באזור.

ההגבלות החדשות כוללות סגירה של בתי ספר והגבלה של מספר המתפללים בבתי כנסת ובישיבות ל-10. מושל מדינת ניו יורק  אנדרו קואומו פרסם את ההגבלות ל"אזורים האדומים" כדי לנסות ולמנוע מהמגפה להתפרץ בחלקים נוספים בעיר.

אלא שתזמונן של ההגבלות - בסמוך לתקופת החגים היהודים - מגביר את המתח בין הקהילה החרדית בעיר ובין הרשויות. רבים מהמפגינים נראו כשהם לא עוטים מסיכה ולא שומרים על ריחוק חברתי, כמתבקש בהתאם למצב. 

עיתונאי מה-Jewish Insider דיווח כי הוא נפצע מהאלימות של המפגינים השבוע.

שעות לאחר שהוכרזו ההגבלות התאספו מפגינים מהקהילה החרדית באזור פארק בורו בניו יורק. בשלב כלשהו החלו חלקם לזרוק חפצים לאש, שטרם ברור מי הצית, ולמקום הוזעקו כוחות כיבוי אש ומשטרה. כאשר הגיעו הכוחות למקום המפגינים צעקו עליהם לעזוב, ולטענת המשטרה היא הפגינה איפוק רב.

ההגבלות הוטלו בעקבות עלייה חדה בתחלואת הקורונה במספר מוקדים בעיר ובהם ברוקלין וקווינס, אזורים שבהם קיים ריכוז גבוה של תושבים מהקהילה החרדית. מושל המדינה האשים אותם בהתפרצות, בטענה שהקהילה לא נשמעת להנחיות הריחוק החברתי.