לראשונה זה עשור: חיים כצמן מנפיק אג"ח מובטחות בגזית גלוב

חברת הנדל"ן מבקשת לגייס 350 מיליון שקל, שיובטחו בארבעה נכסים מניבים בישראל • תשואות האג"ח של גזית גלוב טיפסו באחרונה לשיעור של עד 4.7%

חברת הנדל"ן המסחרי גזית גלוב , שנמצאת בשליטת חיים כצמן, מתכננת להנפיק סדרת איגרות חוב חדשה (ט"ו) בהיקף של כ-350 מיליון שקל. מוקדם יותר החודש פרסמה גזית גלוב את טיוטת שטר הנאמנות של סדרת ט"ו החדשה, שתובטח בשעבוד על ארבע נכסים של החברה בישראל.

מדובר בפעם הראשונה מאז 2009 שגזית גלוב מציעה למשקיעים אג"ח מובטחות בשעבוד על נכסים, וזאת במטרה להפחית את הריבית שיידרשו המשקיעים מהחברה. תשואות האג"ח של גזית גלוב טיפסו באחרונה לשיעור של עד 4.7%, עקב החשש מהשפעות משבר הקורונה על הכנסות הקניונים שלה ברחבי העולם, וכן בשל השקעות העתק שביצעה החברה ברכישת מניות משל עצמה. מניית גזית גלוב צנחה מתחילת השנה ב-55% - והחברה נסחרת בשווי שוק של 2.4 מיליארד שקל.

בשמונת החודשים הראשונים של 2020 רכשה גזית גלוב מניות של עצמה (בבורסה ובאמצעות הצעת רכש עצמית) תמורת 632 מיליון שקל, ואף חילקה דיבידנדים בסכום של 218 מיליון שקל. במקביל, השקיעה החברה מתחילת ינואר עד לאמצע אוגוסט 343 מיליון שקל ברכישה עצמית של אג"ח - סכום שגדל מאז בזכות רכישות נוספות שנעשו בבורסה.

גזית גלוב זוכה לדירוג AA מינוס מ-S&P מעלות ולדירוג של Aa3 ממידרוג. עם זאת, סדרת אג"ח ט"ו תזכה לדירוג גבוה יותר של AA ו-Aa2, בהתאמה, בזכות הביטחונות שיוענקו למשקיעים.

הסדרה החדשה מובטחת בארבעה נכסים מניבים בישראל: מרכז מסחרי בסביון ושתי קרקעות צמודות לנכס, קניון ג'י רוטשילד בראשון לציון, מרכז מסחרי בשכונת כוכב הצפון בתל אביב והנכס המסחרי מרכז חורב בחיפה. מדובר בנכסים בעלי שווי כולל של 437.5 מיליון שקל, ולדברי מידרוג, תמורת הגיוס תשמש לצורך חיזוק הנזילות של גזית גלוב ופירעון חלק מחובותיה.

"מידרוג מגדירה את הבטוחה כחזקה, בין השאר, לאור היות הנכסים המשועבדים בתחום הנדל"ן המניב בישראל וצפויים לתנודתיות נמוכה יחסית. בהתאם, מידרוג מניחה תרחיש רגישות שווי הנכסים המשועבדים הנע עד 40%, אשר מוביל לרמת השבה לחוב המובטח העולה על 70% ביחס לחוב", נכתב בדוח מידרוג.