מור בית השקעות מגוון את תחומי הפעילות: רכש מחצית ממניות הקרן האלטרנטיבית 1L Investments

רכש 50% מהחברה המנהלת של הקרן, המשקיעה "באופן ישיר ואקטיבי בשוק האיגוח בארה"ב, ותאפשר השקעה בשוק ה-CLO בארה"ב למשקיעים כשירים ומוסדיים בישראל"

יוסי לוי / צילום: איל יצהר
יוסי לוי / צילום: איל יצהר

בית ההשקעות מור ממשיך להרחיב את תחומי הפעילות שלו, במטרה להקטין את תלותו הרבה בתחום ניהול קרנות הנאמנות. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות, שבניהול יוסי לוי ובנו אלי, נכנס להשקעה בקרן ההשקעות האלטרנטיבית הישראלית 1L Investments. פעילות זו מתווספת לפעילויות חדשות שהשיק בית ההשקעות בשנים האחרונות, בהן ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות וברוקראז' למוסדיים.

מור בית השקעות, שבראשו עומד היו"ר מאיר גרידיש, רכש 50% מהחברה המנהלת של הקרן האלטרנטיבית, המשקיעה "באופן ישיר ואקטיבי בשוק האיגוח בארה"ב, ותאפשר השקעה בשוק ה-CLO בארה"ב למשקיעים כשירים ומוסדיים בישראל", כדברי גורם מעורה.

מור אינו בית ההשקעות הראשון שמסמן את תחום ההשקעות האלטרנטיביות, וזאת בשל התחרות והשחיקה בהכנסות שמאפיינות כמה מתחומי הליבה בניהול ההשקעות המסורתי, ובראשו ניהול התיקים, ניהול קרנות הנאמנות וניהול הגמל וההשתלמות. זאת, בצל גאות נמשכת בשוקי ההון על רקע הריביות האפסיות ששוררות בשווקים כבר שנים, ושמשפיעות על פוטנציאל התשואה בשוקי ההון המסורתיים.

כך, מיטב דש, אי.בי.אי, הלמן אלדובי ואלטשולר שחם הם מבתי ההשקעות שכבר זיהו עוד קודם את החשיבות של ניהול קרנות אלטרנטיביות, מעבר לקרנות גידור שמתכתבות עם עולמות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות, ופעילים בו.

נכון לסוף אוגוסט ניהל בית ההשקעות נכסים בהיקף של כ-23.9 מיליארד שקל, שרובם נזקפים לקרנות הנאמנות. בית ההשקעות פועל גם בתחום ניהול התיקים וניהול קרנות גידור. לאחרונה החל מור לפעול גם בתחום פעילות חדש עבורו, של ניהול כספי מוסדיים חיצוניים.

בדיווחים מהעבר פירט בית ההשקעות, כי הוא "מקדם פיתוח סדרה של קרנות השקעה אלטרנטיביות בארץ ובעולם", דבר אשר קורם עתה עור וגידים, כאמור.

הקרן האלטרנטיבית שמור נכנס להשקעה בה הוקמה והחלה לפעול במהלך השנה הנוכחית על-ידי איתן שיין, שהיה בעבר בתחום הפרייבט אקוויטי ובבנק השקעות בוול סטריט; יותם שלו, שניהל את תיק הנוסטרו של בנק דיסקונט; וגעש סופר, שגם מחזיק בניסיון בבנקאות השקעות בוול סטריט וגם ניהל קרן גידור המתמחה בהשקעות CLO בארה"ב.

איתן שיין, מנכ"ל 1L Investments, מסר כי "ענף הקרנות האלטרנטיביות הישראלי עדיין צעיר, ואינו מקיף תחומי השקעה רבים, ובהם תחום האיגוח וה-CLO. הצוות שיצרנו, בשיתוף עם בית ההשקעות מור, מאפשר למשקיעים כשירים, לראשונה בישראל, להיחשף לתחום". יוסי לוי, מנכ"ל מור השקעות, הוסיף כי "תחום ההשקעות האלטרנטיביות צובר תאוצה בעולם ובישראל, כאשר שוק ה-ABS הוא אחד הבולטים, ונעשים צעדים רגולוטוריים שונים לקידום התחום בישראל לאור היקף הפעילות בעולם".

מור בית השקעות נמצא בשליטת משפחות מאירוב ולוי. הוא הוקם ב-2006 והוא נסחר לפי שווי של כ-693 מיליון שקל, לאחר שהמניה הוסיפה לערכה כ-75% מתחילת השנה. בשיאה נסחרה החברה בשווי של 857 מיליון שקל, וזה היה ב-20 באוגוסט האחרון, ומאז השילה המניה קצת פחות מ-20% מערכה.