K-LOGIC | בלעדי

קוצרים את פירות המיזוג: קיי לוג'יק מצטרפת למערך הפרסום של סמלת

ל"גלובס" נודע כי סמלת מכניסה למערך הפרסום שלה את קובצת קיי לוג'יק , ובוחנת את האפשרות להפסיק את ההתקשרות עם משרד הפרסום LEAD מקבוצת אדלר חומסקי • היקף התקציב של סמלת עומד על כ-15 מיליון שקל בשנה

מהלך המיזוג של סוכנויות הפרסום והדיגיטל קיי לוג'יק והחוליגנס מתחיל להניב פירות: ל"גלובס" נודע כי חברת הרכב סמלת מפסיקה את ההתקשרות שלה עם משרד הפרסום LEAD ומעבירה אותו לקיי לוג'יק. היקף התקציב עומד על כ-15 מיליון שקל בשנה.

עד לפני שנתיים טופל תקציב סמלת במשרד הפרסום אדלר חומסקי, המחזיק בשליטה במשרד הפרסום LEAD. סמלת לא נחשבה בעבר למפרסמת גדולה ועיקר פעילותה היה שיווק המותגים אלפא רומיאו ופיאט, אולם משנת 2013 עשתה החברה קפיצה משמעותית, כשרכשה את קבוצת יפנאוטו וקיבלה את הזיכיון לשיווק המותג סובארו.

LEAD טיפל במותג סובארו תחת הבעלות הקודמת וסמלת למעשה "ירשה" אותו,  והותירה את ההתקשרות על כנה. חודשים ספורים לאחר מכן עשתה הקבוצה קפיצה נוספת וקיבלה לידיה את הזיכיון ליבוא קרייזלר, ג'יפ ודודג', שהיה עד אז בחברת מכשירי תנועה. בכך הפכה סמלת לאחד המפרסמים הגדולים בתחום הרכב. בתחילת 2019 נפרדה סמלת מקבוצת אדלר חומסקי וריכזה את מלוא פעילותה במשרד הפרסום LEAD, אולם כבר אז העריכו בתעשייה כי התקציב לא יאריך שם ימים. עם זאת, בחירת משרד פרסום בתחום הרכב איננו מהלך קל עבור חברת רכב שמעוניינת לשנות את מערך הפרסום: מאחר ולכל יבואן רכב יש מספר מותגים הם מפצלים בד"כ את המותגים בין מספר משרדים ולכן לרוב המשרדים הרלוונטיים כבר יש תקציב רכב כלשהו.

נזכיר כי לפני מספר חודשים נוצר בענף הפרסום אחד המיזוגים המעניינים, כשקבוצת קיי לוג'יק רכשה את משרד הפרסום הדיגיטלי החוליגנס. קיי לוג'יק נחשבת לחלוצה בתחום הפרסום הטכנולוגי מבוסס התוצאות שמשולב באסטרטגיה, והחוליגנס הוא משרד בוטיק של קריאייטיב דיגיטלי. התמהיל של שניהם יחד אמור היה לייצר תוצר המשלב שכל טכנולוגי עם יכולות קריאייטיביות שנוגעות גם במכירות גם במותג.

עתה מוכיח המיזוג את עצמו, כשקיי לוג'יק מצליחים לקבל תקציב רכב משמעותי בו טיפלו במשך שנים משרדי פרסום "מסורתיים". סמלת נכנסה כלקוח לקבוצת קיי לוג'יק, אך הטיפול בתקציב יובל ע"י אנשי החוליגנס עם חיזוק של טכנולוגיה ומדיה מהזרועות האחרות של הקבוצה. קיי לוג'יק מטפלת עוד טרום המיזוג בתקציב הדיגיטל של צ'מפיון מוטורס - תקציב שבו אנשי החוליגנס אינם מעורבים. העברת התקציב של סמלת לקבוצה נעשתה לאחר ששתי חברות הרכב אישרו את המהלך ולאחר שהובטח להם כי תהיה הפרדה מוחלטת בניהול התקציבים.

מסמלת נמסר: "בתקופה בה הדיגיטל תופס מקום מרכזי בחיינו ולאור הגידול בפעילות הדיגיטלית בסמלת, החלטנו לרכז את כל פעילות השיווק של סמלת למשרד פרסום דיגיטלי מוביל שמתמחה בתחום השיווק הדיגיטלי בישראל".