בניגוד להנחיות הסגר: שר הדתות יעקב אביטן מש"ס השתתף בחתונה

חדשות 13 חשפו כי שר הדתות חיתן הערב זוג, בניגוד מוחלט להנחיות הסגר שאוסרות קיום חתונות כלל • השר אביטן: "טעיתי בשיקול דעת ואני מכה על חטא" • יו"ר ש"ס אריה דרעי: "זה מעשה חמור. נזפתי בשר אביטן על הפרת ההנחיות החמורה"

שר הפנים, אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
שר הפנים, אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

שר הדתות הרב יעקב אביטן השתתף הערב (ג') בחתונה עם עשרות אנשים בניגוד להנחיות הסגר האוסרות על קיום חתונות וכל שכן התקהלויות המוניות, כך פורסם הערב לראשונה בחדשות 13.

אביטן הגיע כדי לחתן את הזוג על פי הפרסום, אולם על פי תקנות הסגר שעודן בתוקף - אסור לקיים חתונות בשלב זה בכל היקף שהוא, והתקהלויות  - הותרו עד 20 איש באוויר הרחב במתווה של קפסולות למטרת הפגנות ותפילות בלבד.

שר הדתות הרב יעקב אביטן, מסר בתגובה לפרסום המקרה כי "אני מצר צער רב על השתתפותי בחתונה הערב. הגעתי לחתונה לרבע שעה, טעיתי בשיקול דעת ואני מכה על חטא".

מיד אחריו הגיב גם יו"ר ש"ס אריה דרעי שנזף בשר ואמר "שמעתי כעת על החתונה שבה השתתף שר הדתות. זה מעשה חמור. נזפתי בשר אביטן על הפרת ההנחיות החמורה. דין שווה לכולם. חברי הממשלה מחויבים לשמור על כל ההנחיות". השר דרעי הגיב לפני שבועיים בערוץ הכנסת על הפרות הסגר של השרה גילה גמליאל כשאמר: "אצלי במפלגה זה לא היה קורה".

שרשרת הפרות של נבחרי הציבור 

השר אביטן הוא חולייה נוספת בשרשרת מפרי הסגר בממשלה ובכנסת. בשבועות האחרונים התפרסם מסעה של השרה גילה גמליאל מתל אביב לטבריה ולאחר מכן כי שיקרה לכאורה בחקירה האפידמיולוגית שנערכה לה. במקביל היה זה ח"כ מיקי לוי שהפר את הסגר פעמיים בתקופת החגים, פעם אחת כשאירח את נכדיו ופעם נוספת כאשר נסע לביתו של בנו.

נושא החתונות כבר עלה השבוע בישיבת ועדת חוקה, במהלכה דרשו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה להמציא מתווה שיאפשר את קיומן. בדיון שנערך אמר אז נציג היועמ"ש רז נזרי כי העלה את הנושא כבר לדיון אך טרם התקבלו החלטות וציין "זה אכן לא הגיוני (למנוע חתונות במתווה קפסולות). מצד שני לשון החוק הנוכחית לא מאפשרת את זה. בעיניי צריך לתקן את זה. לגבי אי אכיפה היועמ"ש צריך לבחון את זה".

לפניו אמרה ח"כ איילת שקד כי "זוגות מתחתנים והם לא רוצים להיות עבריינים. ואם אפשר להתקהל 20 איש אין סיבה לבלום את זה. שמישהו יגדל ביצים ואומץ ויגיד את האמת - אנחנו לא נאכוף קיום חתונות עד 20 איש". שקד גם הטיחה בח"כ איתן גינזבורג שאמר לה כי היא קוראת לעבור על החוק "כבר שבועיים אתם מגרבצים ולא מתקנים את הבעיה".