קורונה? לא אצלנו. אינמוד שוב רושמת רבעון שיא ומעלה את התחזית השנתית

החברה צפויה לרשום הכנסות של 59.2-59.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, גידול של 48% לעומת הרבעון המקביל

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת האסתטיקה הרפואית אינמוד, שהקים ומנהל משה מזרחי, הודיעה על ההכנסות המקדמיות שלה לרבעון השלישי של 2020. החברה צפויה לרשום הכנסות של 59.2-59.5 מיליון דולר ברבעון, גידול של 48% לעומת הרבעון המקביל. על הבסיס הזה מעריכה החברה כי תרשום הכנסות של 192-195 מיליון דולר במהלך השנה, עם רווח גולמי של 84%-86%.

אינמוד נסחרת לפי שווי של 1.39 מיליארד דולר בנאסד"ק ושמרה על יציבות במחיר המניה מתחילת השנה. התוצאות המלאות יתפרסמו ב-12 לנובמבר.

ברבעון השני של השנה החברה רשמה הכנסות של 30.8 מיליון דולר, כאשר למעשה בחודשים אפריל ומאי כמעט ולא היו לה הכנסות בגלל סגרי הקורונה בארה"ב ובעולם, ורוב ההכנסות נרשמו ביוני. מדובר היה בירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל. אולם, נראה כי כעת אינמוד חזרה למסלול הצמיחה, והקורונה כבר אינה משפיעה בצורה דרמטית על עסקיה, למרות שמשברים כלכליים לרוב פוגעים בפעילות של חברות אסתטיקה רפואית.

למעשה, לאינמוד יש גם מה להרוויח מהקורונה. המוצר המוביל שלה נועד להחליף ניתוח מתיחת פנים הכרוך באשפוז בטיפול זעיר פולשני בקליניקה. מוצר נוסף שלה מאפשר טיפול 'ללא ידיים', כלומר הרופא אינו חייב להיות סמוך למטופל ויכול להמעיט במגע עמו.

בראיון עם "גלובס" לפני מספר חודשים הסביר מזרחי כי בתקופת הסגר לא הוציא עובדים לחל"ת. את צוות המכירות העסיק במהלכי פרה-שיווק למוצרי החברה מרחוק, ובהכנה ליום שבו הסגר יוסר. מזרחי העריך אז כי העובדה שאינמוד הייתה מוכנה עם צוות המכירות שלה ביום הסרת הסגר, לעומת חברות אחרות שנאלצו לקלוט את העובדים חזרה בהדרגה ובחלק מהמקרים לא הצליחו להחזיר אותם, תרמה לעליה בנתח השוק של החברה בתחום האסתטיקה הרפואית. הצמיחה שרושמת החברה ברבעון השלישי, תומכת בכך.

בעת פרסום דו"חות הרבעון השני, הייתה אינמוד זהירה בהסתכלותה קדימה, והעריכה אז כי הכנסותיה יגיעו ל-156-160 מיליון דולר ל-2020, ללא צמיחה לעומת 2019. כרגע, כאמור, היא שבה להעריך כי תצמח, לפחות ב-23% לעומת השנה שעברה, למרות שלושה החודשים האבודים בין מרץ למאי. התחזית ל-2020 כעת, דומה מאוד למה שחזתה החברה ל-2020 לפני פרוץ מגיפת הקורונה.