הולנד הכריזה על "סגר חלקי": המסעדות ובתי הקפה ייסגרו

הלימודים והעבודה יימשכו כרגיל, אך בתי הקפה והמסעדות ייסגרו לחלוטין, הודיע אתמול ראש ממשלת הולנד, בעקבות עלייה במספר מקרי הקורונה ולחץ ציבורי לפעול

צעירות הולנדיות נפגשות באמצע רחוב ריק במהלך המגפה והסגר / צילום: Peter Dejong, Associated Press
צעירות הולנדיות נפגשות באמצע רחוב ריק במהלך המגפה והסגר / צילום: Peter Dejong, Associated Press

ממשלת הולנד הודיעה אתמול (ג') כי תטיל "סגר חלקי" על המדינה, על מנת לבלום את ההתפשטות המהירה של מגפת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים. הצעדים כוללים סגירת מסעדות וברים, צמצום השימוש בתחבורה ציבורית, הגבלת אירועים ועוד. הלימודים והעבודה יימשכו כרגיל. הולנד היא המדינה המערב-אירופית הראשונה שנוקטת צעד זה ברמה הלאומית, ולא רק לגבי ערים ואזורים "אדומים", כפי שעשו צרפת וספרד בשבועות האחרונים.

ראש ממשלת הולנד מארק רוטה הודיע אמש בנאום לאומה כי הברים והמסעדות ייסגרו לקהל, ויתאפשרו רק משלוחים או איסוף עצמי. יוטל איסור על מכירת אלכוהול אחרי 20:00, כולל בסופרמרקטים וחנויות קטנות, ייאסרו אירועים עם יותר מ-30 בני אדם וכך גם ספורט קבוצתי למי שהם מעל גיל 18. תוטל חובת לבישת מסכה בחללים סגורים לכל מי שמעל גיל 13. ייאסר אירוח בבית של יותר משלושה מבקרים. הלימודים ימשיכו להתנהל במתווה בו נפתחו וגם אין מגבלות על מקומות עבודה. הצעדים יחלו הערב ב-22:00 ואמורים להימשך שבועיים, הודיע רוטה.

ממשלת הולנד הודיעה על הצעדים החדשים בתגובה לעלייה העקבית והמהירה שנרשמת מתחילת ספטמבר במדינה, שחוותה גם גל ראשון קטלני של קורונה. מספר המקרים אתמול עמד על 7,400 - הפעם הראשונה שבה נחצה קו סמלי של 7,000 מקרים. בשבוע שעבר נרשמו כ-44 אלף מקרים, עלייה של 60% לעומת השבוע שלפניו. התמותה רחוקה מלהשתוות למצב באביב, ובימים האחרונים נרשם ממוצע של 20 קורבנות ביום מהקורונה. הממשלה ההולנדית נמצאה בלחץ ציבורי גדול בשבועות האחרונים לפעול על רקע דיווחים על מספר החולים הגדל. ראש הממשלה רוטה הפציר בתושבים למלא אחר ההנחיות, בניגוד למצב בחודשים האחרונים בהם "יותר מדי תושבים התעלמו מהם".