גרמניה: נשבר שיא מקרי הקורונה היומי מאז שהתחילה המגפה

מספר המקרים במדינה עלה בשבוע האחרון, מממוצע של בין 1,000 ל-2,000 ביום במהלך ספטמבר ל-6,638 אתמול • קאנצלרית גרמניה הביעה חוסר שביעות רצון מתוצאות הפסגה שקיימה עם ראשי מדינות המחוז במדינה, במטרה לגבש צעדים חדשים למאבק בנגיף

אנגלה מרקל / צילום: Martin Meissner, Associated Press
אנגלה מרקל / צילום: Martin Meissner, Associated Press

גרמניה רשמה ביממה האחרונה את מספר מקרי הקורונה הגבוה ביותר אי פעם - 6,638 מקרים, לפי דיווחי מכון רוברט קוך. זהו המספר הגבוה ביותר מאז שהחלה מגפת הקורונה במדינה, אולם יש לציין כי מספר הבדיקות זינק בחדות בהשוואה לאביב.

מספר המקרים במדינה עלה בהדרגה בשבוע האחרון, מממוצע של בין 1,000 ל-2,000 מקרים ביום במהלך ספטמבר. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כינסה אתמול בברלין את ראשי מדינות המחוז כדי להסכים על צעדים חדשים למאבק בקורונה, אולם הביעה חוסר שביעות רצון מתוצאות הפסגה. "הצעדים שהוסכמו לא מספיקים", אמרה, לפי הדלפות.

ראשי מדינות המחוז הם אלה שאחראים לצעדים בשטח נגד המגיפה, כחלק מהמבנה הפדרלי של גרמניה. חלקם סבורים כי יש להחמיר משמעותית את ההגבלות, וחלקם כי יש לאפשר חיים נורמליים ככל האפשר.

ראש מדינת המחוז בוואריה מרקוס סודר, השייך למחנה הראשון, הזהיר לאחר הפגישה כי "גרמניה קרובה יותר לסגר שני מאשר היינו רוצים לחשוב". הוא גם הזהיר מההשלכות של סגר מוחלט כזה, כפי שאירע באביב, על הכלכלה הגדולה ביבשת.

בין ההסכמות שגובשו אתמול, נכלל אימוץ של המתווה שבו בשיעור תחלואה של מעל ל-50 מקרים ל-100 אלף תושבים בשבוע, ייסגרו המסעדות והברים במהלך הלילה (הגבלה שכבר קיימת בברלין ובערים אחרות), איסור התקהלות של יותר מחמישה בני אדם בשעות אלה והגבלת מספר המשתתפים באירועים פרטיים לעשרה נוכחים. אם צעדים אלו לא יועילו בתוך 10 ימים, הרשויות ישקלו הטלת צעדים חמורים יותר.

מדובר בצעדים רכים למדי, במיוחד בהשוואה לנעשה מעבר לגבול בצרפת, שם הכריז אתמול הנשיא עמנואל מקרון על עוצר לילי על התושבים של ערים גדולות בין השעות תשע לשש בבוקר. מספר המקרים בצרפת עמד אתמול על כ-22 אלף ביום.

גרמניה כבר תגברה את ההיערכות שלה בשבוע האחרון, ובין השאר שלחה כוחות צבא שיסייעו במוקדי התפרצות בקטיעת שרשראות הדבקה ובעזרה לרשויות המקומיות. אחת ההגבלות הנוספות כרגע היא דרישה מגרמנים הנמצאים ב"אזורים אדומים" לספק בדיקת קורונה שלילית אם ברצונם ללון במדינות מחוז אחרות בתוך המדינה.

הגבלה זו מעוררת סערה רבה בגרמניה, וקריאות לביטולה, אך ראשי מדינות המחוז לא הצליחו להגיע להסכמה על כך אתמול.