צרפת: מקרון הודיע על עוצר לילי בערים הגדולות בחודש הקרוב

כ-20 מיליון מתושבי צרפת לא יוכלו לצאת מהבתים למעט לצרכים חיוניים בין תשע בערב לשש בבוקר החל מסוף השבוע הקרוב ובמשך חודש • מקרון: "חייבים להפחית את המפגשים החברתיים"

נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: LUdovic Marin, Associated Press
נשיא צרפת עמנואל מקרון / צילום: LUdovic Marin, Associated Press

בעקבות תחלואת הקורונה הגוברת ברחבי צרפת, ובעיקר בכמה מוקדי התפרצות בערים הגדולות, הודיע הערב (ד') נשיא צרפת עמנואל מקרון על הטלת עוצר לילי על פריז וערים נוספות - מתשע בערב ועד שש בבוקר. הנשיא הודיע על הצעד, החריף ביותר עד כה שננקט על ידי הרשויות בצרפת, בראיון מיוחד ששודר במקביל בכמה ערוצים בטלוויזיה הצרפתית.

מקרון הודיע כי העוצר, במהלכו יאסר על התושבים לצאת מהבתים אלא אם מדובר בצרכים חיוניים, יהיה תקף לחודש ימים. "אנחנו חייבים לפעול", אמר מקרון, "אנחנו חייבים לבלום את התפשטות הנגיף. עלינו להפחית את האינטראקציות החברתיות... זה ידרוש מאמץ גדול מכולנו, אך זה אפשרי". העוצר יחל ביום שבת הקרוב.

מספר מקרי הקורונה החדשים ביממה האחרונה בצרפת עמד על יותר מ-22 אלף. כשליש ממיטות הטיפול נמרץ במדינה מוקדשות לטיפול בחולי קורונה, נכון לעכשיו. העוצר הלילי יחול על פריז, ליל, רואן, סנט-אטיין, טולוז, ליון וגרנובל בין השאר, ויהיה תלוי בשיעור התחלואה בכל עיר. כלי התקשורת חישבו כי מדובר בכ-20 מיליון תושבים מתוך 67 מיליון אזרחי צרפת. "המצב מדאיג אך לא יצא משליטה", הרגיע מקרון, "אנחנו בעיצומו של גל שני שמתרחש בכל אירופה".

מקרון פסל בראיון את האפשרות להטיל מחדש סגר נרחב והדוק על כל המדינה, כפי שאירע באביב, בנימוק שהדבר יהיה "לא פרופורציונלי". הוא אמר כי אם המדינה תצליח להוריד את התחלואה ל-3,000 עד 5,000 מקרים ביום, הדבר יאפשר לרשויות ולאוכלוסייה להתמודד עם הנגיף. 

מקרון הבהיר כי מי שצריכים להיות בחוץ לטובת עבודה או צרכים אחרים יוכלו לקבל אישור מראש, כפי שהיה במהלך הסגר הקודם באביב.