אוסף המחזות הראשון של שייקספיר נמכר ב-7.7 מיליון ליש"ט

מי שניהל את המכירה -  בית המכירות הפומפיות כריסטי'ז • מבין המחזות שנכללו: "מקבת", "הלילה השניים עשר", "מידה כנגד מידה" ו"יוליוס קיסר"

ספר המחזות הראשון של שייקספיר שמכיל 36 ממחזותיו / צילום: Kirsty Wigglesworth, AP
ספר המחזות הראשון של שייקספיר שמכיל 36 ממחזותיו / צילום: Kirsty Wigglesworth, AP

עותק מקורי של אוסף המחזות הראשון של וויליאם שייקספיר נמכר ב־7.7 מיליון ליש"ט במכירה פומבית. הספר, שהודפס לפני כ־400 שנה, ב־1623, נחשב לאחד האוספים הראשונים של מחזות שייקספיר. הוא הוצא לאור על ידי חבריו של המחזאי, ג'ון המינג' והנרי קונדל, אחרי מותו ב־1616, לפי בית המכירות הפומפיות כריסטי'ז. האוסף כולל את "מקבת", "הלילה השניים עשר", "מידה כנגד מידה" ו"יוליוס קיסר".

ככל הידוע רק שישה עותקים של האוסף הראשון מוחזקים בידיים פרטיות. הספר נמכר בניו יורק על ידי כריסטי'ז, שלדבריו המכירה קבעה שיא חדש לכל עבודה ספרותית.

מרגרט פורד, המנהלת הבינלאומית של חטיבת הספרים וכתבי היד של כריסטי'ז, אמרה כי "כריסטי'ז מאושר לקבוע שיא עולמי חדש של מכירה פומבית לא רק לעבודה של וויליאם שייקספיר, אלא לכל עבודה ספרותית". היא הוסיפה כי "ראוי שהאוסף הראשון של וויליאם שייקספיר, שהודפס ב־1623, יחזיק בשיא הזה, בהתחשב במשמעותו האדירה ובהשפעה שלו ברחבי העולם".

הספר נרכש על ידי סטיבן לוונתייל באמצעות טלפון. "וויליאם שייקספיר הוא ללא תחרות הכותב הגדול ביותר בשפה האנגלית, ואחד הדמויות החשובות המשפיעות ביותר על התרבות העולמית לאורך כל ההיסטוריה. האוסף הראשון הוא אוסף המחזות החשוב ביותר שיצא אי פעם לאור ונערץ בכל העולם", אמר לוונתייל.

הוא הוסיף ש"כבוד הוא לי לקנות את אחד מקומץ העותקים השלמים של הספר האפי הזה. הוא ישמש בסופו של דבר כמוקד מרכזי לאוסף גדול של הישגים אינטלקטואליים של המין האנושי".