שטראוס רוצה להפוך את החומוס שלה למוביל שוק בגרמניה: מקימה מערך מכירות בקלן

השותפות של חברת המזון הישראלית ושל פפסיקו האמריקאית תחת המותג אובלה מעמיקה את אחיזתה בשוק הגרמני במטרה להפוך בתוך חמש שנים למובילת השוק • עד כה המכירות של החברה בגרמניה נעשו באמצעות מפיץ חיצוני

אריזת חומוס של אובלה / צילום: openfoodfactsmx4
אריזת חומוס של אובלה / צילום: openfoodfactsmx4

קבוצת המזון הגלובלית שטראוס מרחיבה את הפעילות של חברת החומוס האירופית, אובלה, ומחזקת את אחיזתה בשוק הגרמני. חברת החומוס והסלטים, אובלה, בה שותפות שטראוס (50%) ופפסיקו (50%) מקימה מערך מכירות בעיר קלן שבגרמניה. המטרה בהקמת המערך החדש היא היקף המכירות במטרה להפוך למותג המוביל בשוק החומוס בחמש השנים הבאות.

עד היום, המכירות של אובלה בגרמניה נעשו באמצעות מפיץ חיצוני אשר שיווק את המוצרים שהיא מייצרת בהולנד. מעתה, מערך המכירות החדש שהיא מקימה אשר גוייסו עבורו עד כה כעשרה עובדים, ימכור את המוצרים ישירות בגרמניה, וזאת במטרה להגדיל את נתח השוק שלו במדינה.

אובלה היא חברת המטבלים והחומוס המשותפת של שטראוס ופפסיקו. אובלה אירופה מנוהלת על ידי אלי איצקין, אשר שימש קודם לכן כמנכ״ל מחלבות שטראוס בישראל. שתי חברות המזון הגלובליות מחזיקות גם בשותפות בינלאומית נוספת - סברה האמריקאית, גם היא עוסקת בייצור ומכירת חומוס ומטבלים. אובלה נכנסה לפעילות בשוק הגרמני ב-2017, ומאז השיקה שמונה מוצרי חומוס.

תחת אובלה אירופה, פועלים שני מותגים: אובלה ופלורנטין. המותג אובלה נמכר בארצות גרמניה אוסטרליה ניו זילנד ומקסיקו. המותג פלורנטין נמכר בהולנד, גרמניה וצרפת. במשרדי ההנהלה ובמפעל של החברה בהולנד מועסקים 45 עובדים.

כך או כך, עדיין מדובר בפעילות קטנה יחסית לפעילות הכוללת של שטראוס, וגם ביחס לפעילות של חברת סברה בארה"ב. בצל השפעות משבר הקורונה והשפעות המטבע, רשמה אובלה במחצית הראשונה של 2020 ירידה של 7.1% במכירות שהסתכמו לסך של 76 מיליון שקל. עם זאת, ההפסד התפעולי ברבעון הצטמק בכ-36% ל-7 מיליון שקל. שחיקה בפעילות החברה נרשמה גם ברבעון השני של 2020 ב-4% לסך של 36 מיליון שקל, כשההפסד קטן ב-33% לסך של 4 מיליון שקל.