רשות החדשנות פרסמה מכרז למנכ"ל במקום אהרון אהרון

לפי תנאי המכרז, מועמדים רלוונטיים חייבים ניסיון משמעותי בתעשייה ישראלית או במחקר ופיתוח, אף שלא בהכרח בהייטק • בראש ועדת האיתור יעמוד יו"ר רשות החדשנות ד"ר עמי אפלבום

יו"ר רשות החדשנות, עמי  אפלבום / צילום: איל יצהר
יו"ר רשות החדשנות, עמי אפלבום / צילום: איל יצהר

רשות החדשנות פרסמה היום מכרז לתפקיד מנכ"ל במקומו של אהרון אהרון, שהודיע בסוף אוגוסט על התפטרותו עקב תחושת מיצוי. רשות החדשנות היא הגוף הממונה על סיוע, עידוד וקידום מחקר ופיתוח טכנולוגיים בתעשייה הישראלית.

רשות החדשנות הוקמה בתחילת 2016 כהתפתחות של לשכת המדען הראשי, שפעלה עד אז בתוך משרד הכלכלה והיתה אחראית על קידום תעשיית ההייטק המקומית. בעקבות השינוי הארגוני פוצל תפקיד המדען הראשי לשניים - מנכ"ל רשות החדשנות ויו"ר רשות החדשנות שהוא גם המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה.

אהרון אהרון, לשעבר מנהל מרכז הפיתוח המקומי של אפל, נכנס ב-2017 לתפקיד המנכ"ל הראשון של רשות החדשנות. יו"ר הרשות הוא ד"ר עמי אפלבום, שיעמוד גם בראש ועדת האיתור למנכ"ל החדש.

ניתן יהיה להגיש מועמדות למכרז למנכ"ל עד 10 בנובמבר. תנאי המכרז קובעים כי המועמדים הרלוונטיים חייבים להיות בעלי קשר משמעותי לתעשייה ישראלית או למחקר ופיתוח, אף שלא בהכרח להייטק.

לפי תנאי המכרז, המנכ"ל המיועד צריך להיות בעל ניסיון של 8 שנים לפחות בניהול תאגיד תעשייתי בעל היקף עסקים משמעותי, ניהול חטיבה בתאגיד תעשייתי או כשותף בקרן הון סיכון שהובילה השקעות בהיקף של 200 מיליון שקל לפחות במצטבר. ניסיון רלוונטי נוסף למועמדים לתפקיד הוא בתפקיד מנכ"ל בשירות הציבורי במשרד או גוף שעוסק או מממן מחקר ופיתוח טכנולוגיים, כולל קצינים בצה"ל בדרגת אלוף משנה ומעלה ביחידה שעוסקת באופן ישיר במחקר ופיתוח טכנולוגיים.

המנכ"ל החדש של הרשות ייכנס לתפקידו בתקופה סוערת למשק הישראלי בעקבות מגפת הקורונה. כרגע נראה כי הנפגעים העיקריים בתעשיית ההייטק הישראלית ממשבר הקורונה הם סטארט אפים בשלבים המוקדמים לחייהם. לפי נתוני חברת המחקר IVC שפורסמו בשבוע שעבר, נרשמה השנה ירידה משמעותית בסיבובי גיוס בשלב סיד על ידי סטארט אפים ישראלים. מתחילת השנה הושקעו כ-92 מיליון דולר בסיבובי סיד, לעומת 234 מיליון דולר בשנה שעברה.

כדי להתמודד עם הקשיים הנובעים ממגפת הקורונה הקימה רשות החדשנות ערוץ מענקים מהיר לחברות שנקלעו למשבר. הרשות אף קיבלה תוספת תקציב השנה. תקציבה יעמוד השנה על 2.25 מיליארד שקל, לעומת 1.7 מיליארד שקל ב-2019.