צ'ק פוינט ב-30 המניות המומלצות של קרדיט סוויס מחוץ לארה"ב

בין המאפיינים שציין בנק ההשקעות לבחירתו: שיעור תשואה גבוה על הנכסים, מינוף נמוך, רווחיות גולמית גבוהה ושיעור צמיחה גבוה במכירות

גיל שוויד / צלם: תמר מצפי
גיל שוויד / צלם: תמר מצפי

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט היא אחת מ-30 המניות המומלצות של בנק ההשקעות קרדיט סוויס שאינן מיבשת אמריקה. קרדיט סוויס פרסם השבוע את רשימת המומלצות, הכוללות בעיקר חברות מאירופה, אוסטרליה והמזרח הרחוק, ורובן נסחרות בבורסות של יפן ואירופה.

בבנק לא פירטו על כל חברה בנפרד, אך ציינו כי מדובר בחברות באיכות גבוהה, שבין המאפיינים שלהן ניתן לציין שיעור תשואה גבוה על הנכסים (ROA), מינוף נמוך, רווחיות גולמית גבוהה ושיעור צמיחה גבוה במכירות לעומת המתחרות. "עם ההתפרצות המחודשת של מגפת COVID-19, ורמות הסיכון הגבוהות בארה"ב ובמקומות אחרים, הדאטה הקיים מראה שחברות עם מאפיינים אלו ימשיכו להוביל בטווח הבינוני", כותבים כלכלני קרדיט סוויס.

30 החברות שברשימה עונות על המאפיינים הללו (אם כי יש לציין שדווקא צ'ק פוינט לא מתאפיינת בשיעורי צמיחה גבוהים ביחס למתחרות, אך עונה על שאר המאפיינים), כאשר לדברי אנשי קרדיט סוויס, מניות החברות האלה גם נסחרות במכפיל רווח שמשקף דיסקאונט ביחס לשוק. בין המניות המומלצות ניתן למצוא גם את חברות התרופות נובו נורדיסק ורוש, יצרנית משחקי הווידאו נינטנדו, חברת התוכנה SAP ויצרנית המזון נסטלה (בעליה של חברת אסם מישראל).

תפרסם דוחות ביום חמישי

צ'ק פוינט , בניהולו של גיל שויד, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 17.7 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 14% במחיר המניה מתחילת השנה. החברה צפויה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון השלישי ביום חמישי הקרוב, 22 באוקטובר. קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות של כ-505 מיליון דולר, גידול של 2.7% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2019, ולרווח נקי של 1.53 דולר למניה לעומת 1.44 דולר ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2020 הסתכמו הכנסות צ'ק פוינט ב-992 מיליון דולר, עלייה של 3.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2019, והיא רשמה רווח נקי של 375 מיליון דולר לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורווח נקי של 431 מיליון דולר, שהם 2.96 דולר למניה, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (Non-GAAP). בסוף הרבעון היו לצ'ק פוינט כמעט 4 מיליארד דולר בקופה, ולאחרונה היא הודיעה על רכישה קטנה של סטארט-אפ ישראלי נוסף, Odo Security, שלפי הערכות נרכש בתמורה ל-30 מיליון דולר.

בשל האי-ודאות הנמשכת בעקבות המשבר העולמי, צ'ק פוינט לא מסרה תחזיות לרבעון השלישי. בבנק ההשקעות אופנהיימר העריכו השבוע, לקראת עונת הדוחות של הרבעון בקרב החברות הישראליות שנסחרות בארה"ב, כי "במצב ללא אזהרות רווח מצד הישראליות לקראת עונת הדוחות הנוכחית, אנו צופים שיפור בתוצאות הרבעון השלישי וצפי חיובי להמשך השנה, אולם מציינים כי חוסר הוודאות בגין משבר הקורונה מונע עדיין מתן תחזיות מצד חברות רבות, כולל המובילות שבהן".