הסכם התעופה עם האמירויות יאפשר 112 טיסות שבועיות לכל כיוון

הסכם התעופה שנחתם בין ישראל לאמירויות יאפשר בפועל 112 טיסות שבועיות של כל החברות שיפעלו בקו, ולא רק 28 כפי שדווח בתחילה • ל"גלובס" נודע כי לאור פניות של שתי חברות התעופה הגדולות, איתיחאד ואמירייטס, ההיקף המסתמן של הטיסות הוא כ-28 לגים (כיוון טיסה) לכל יעד, כלומר, אבו דאבי ודובאי

מטוס Emirates של איחוד האמירויות. הנוסעים הישראלים ייחשפו למוצרי תעופה מהטובים בעולם / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
מטוס Emirates של איחוד האמירויות. הנוסעים הישראלים ייחשפו למוצרי תעופה מהטובים בעולם / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הסכם התעופה שנחתם בין ישראל לאמירויות יאפשר בפועל 112 טיסות שבועיות של כל החברות שיפעלו בקו, ולא רק 28 כפי שדווח בתחילה. מספר המשקף צפי תנועה גדולה במיוחד של תיירות עסקים וגם טיסות מטען. ל"גלובס" נודע כי לאור פניות של שתי חברות התעופה הגדולות, אתיאחד, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, ואמירייטס הגדולה יותר, החברה הלאומית של דובאי, ההיקף המסתמן של הטיסות הוא כ-28 לגים (כיוון טיסה) לכל יעד. כלומר, אבו דאבי ודובאי. ולכל חברה, כולל ישראייר וארקיע וחברות הלואו קוסט האמירתיות, סה"כ מדובר ב-112 סלוטים בשבוע, מספר גדול במיוחד.

לשם השוואה, טורקיש איירליינס שתצטרך להתמודד בתחרות קשה על הטיסות ליעדי ההמשך, הפעילה בשיא שלה 14 טיסות יומיות מנתב"ג לאיסטנבול.

פקיד כלכלי בכיר מהאמירויות אמר ל"גלובס" כי הם מעריכים את הנפח המסחרי והתיירותי כגדול מאוד וכי החל מהרבע השני של 2021 בהנחה שימצא חיסון לקורונה, יהיה קשה למצוא מקומות בטיסות בין המדינות. אנחנו צופים שאוגוסט 2021 יביא עמו דרישה לעוד גידול במספר הטיסות בין המדינות, וכבר מכינים את הקרקע לכך. לדבריו הפקידים הישראלים הבטיחו כי ינתנו כמה טיסות וסלוטים שהשוק ידרוש.

דאנקן בורו נשיא בכיר באתיאחד אמר ל"גלובס" כי החברה מתכוונת להשקיע בטיסות מנקודה לנקודה, אולם גם ובעיקר בטיסות ההמשך שלה. כך למשל, לאבו דאבי יש הסכם עם השלטונות בארה"ב, לפיו הנוחתים מאבו דאבי עוברים תהליך מזורז של בדיקת נכנסים בטיסות פנים בנחיתה בארה"ב, ולא של המגיעים ממדינה אחרת. אתיחאד ואמירייטס מפעילות קווי טיסה למגוון רב של יעדים, ונראה שהאטרקטיביים עבור הישראלים יהיו אלה למזרח הרחוק, אוסטרליה וגם לארצות הברית ולאמריקה הלטינית. ההערכות הן שהטיסות יחלו בינואר.

גילוי מלא: הכותבת נמצאת באמירויות כאורחת החברות איתיחאד וקבוצת ממן וטסה במימון מלא של "גלובס"