דיווחים בסוריה: צה"ל תקף יעדים בקוניטרה, מבנה בית ספר נפגע

לפי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, חיל האוויר שיגר טילים לעבר כפר אל-חוריה שבצפון מחוז קוניטרה ושתי עמדות חיזבאללה בגבול. המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי היעד להפצצה היה מטה המיליציות האיראניות באזור, בדיווחים אחרים נטען כי הותקפו חיילי הצבא במדינה

עשן מיתמר מעל שמי סוריה / צילום: רויטרס
עשן מיתמר מעל שמי סוריה / צילום: רויטרס

צה"ל תקף מטרות בקוניטרה שבדרום סוריה, סמוך לרמת הגולן - כך דיווחה הלילה (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה. לפי הדיווח בסאנ"א, מבנה בית ספר בכפר אל-חוריה שבצפון המחוז נפגע, כמו גם שתי עמדות של חיזבאללה בגבול עם ישראל.

על פי דיווח אחר, של המרכז הסורי לזכויות אדם, נשמע פיצוץ חזק בכפר, הנחשד כהפצצה ישראלית שנועדה לפגוע במטה המיליציות הפרו-איראניות באזור. דיווחים נוספים טענו כי הותקפו חיילים של צבא סוריה.

בחודש שעבר דווח על שתי תקיפות נוספות של צה"ל בסוריה. האחרונה מבין השתיים התקיימה על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית באזור העיר חאלב שבצפון-מערב המדינה. במהלכה, ישראל שיגרה כמה טילים לאזור חאלב, אך המתקפה סוכלה. בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי "מערכות ההגנה האווירית יירטו בהצלחה את מרבית הטילים, לפני שפגעו במטרות". לא נודע על נפגעים או נזק כתוצאה מהתקיפה.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה של ישראל פגעה במתחם של מפעלים ביטחוניים באזור א-ספירה שבמזרח מחוז חאלב. על פי הארגון שמקום מושבו בבריטניה, באזור יש נוכחות של המיליציות הפרו-איראניות.

בתקיפה בתחילת החודש שעבר, דווח כי חיל האוויר תקף מטרות באזור חומס שבמערב סוריה. על פי הדיווח, ישראל שיגרה טילים לעבר הבסיס האווירי T4, אך מערכות ההגנה האווירית הופעלו וסיכלו את המתקפה. על פי הדיווחים נגרם נזק, אך לא ידוע על נפגעים.