ירידות קלות בנעילה בוול סטריט; נטפליקס צנחה בכ-7%

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 1.4%-1.9% • הליש"ט קפצה ב-1.5% מול הדולר על רקע דבריו של נציג האיחוד האירופי במו"מ על הברקזיט • הביטקויון מזנק בכ-15% למחיר של 12,700 דולר

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press
בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות קלות במדדי המניות המובילים. זאת, על רקע אכזבת הסוחרים מחוסר היכולת של הבית הלבן וראשי המפלגה הדמוקרטית להגיע להבנות בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי. 

מניית פייסבוק  בלטה בעלייה של 4.2% ומנגד נטפליקס  צנחה בכ-7% על רקע אכזבה מדוחות החברה לרבעון האחרון. 

סנאפ קפצה ב-28% לאחר שהחברה פרסמה אתמול דוחות טובים. 

21:15

במרבית האיזורים בארה"ב נרשמה צמיחה בשיעור קל עד בינוני בשבועות האחרונים. כך לפי הדוח המכונה "ספר הבז'" של הפדרל ריזרב שפורסם היום.

20:35

ירידות קלות בוול סטריט כעת, המדדים המובילים נסוגים בשיעורים של עד 0.2%.

מניית פייבר  בולטת בירידה חדה על רקע מימושי רווחים לאחר העלייה החדה שרשמה המניה בשבועות האחרונים. 

אסטרהזנקה יורדת ב-1% על רקע דיווח כי אחד המתנדבים בברזיל, שהשתתף בניסוי לפיתוח חיסון לקורונה מת. 

הנפט מסוג WTI נסחר בירידה של 4.5% לרמה של 39.9 דולר לחבית. 

18:55

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 1.4%-1.9% . בוול סטריט נרשמות כעת עליות קלות במדדי המניות.

הליש"ט מזנקת ב-1.5% מול הדולר על רקע דבריו של נציג האיחוד האירופי במו"מ על הברקזיט. מישל ברנייה אמר כי "למרות הקשיים שניצבנו בפנינו, הסכם נמצא בהישג יד".

הביטקויון מזנק ב-15% למחיר של 12,714 דולר,  על רקע הכרזה של ענקית התשלומים האמריקאית PayPal Holdings על כוונתה לאפשר ללקוחותיה להשתמש במטבעות קריפטו כבר בתחילת השנה הבאה. 

17:05

מדדי המניות בוול סטריט עולים כעת ב-0.4%-0.7% לאחר פתיחה מעורבת. הסוחרים עוקבים אחרי הדיווחים בנוגע לחבילת תמריצים נוספת למשק האמריקאי.

מניית פייסבוק  בולטת בעלייה חדה על רקע המלצה חיובית של כלכלני ג'פריס. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות טבע, טאואר  וג'יי פרוג. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. 

מניית נטפליקס  צונחת לאחר שהחברה לא הצליחה לעמוד בתחזית להיקף המנויים החדשים ברבעון השלישי של השנה. נטפליקס גם פספסה בתחזית הרווח למניה (דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר ) אך הצליחה לעקוף את תחזית ההכנסות. כך, הכנסות החברה עמדו על 6.44 מיליארד דולר לעומת צפי של 6.38 מיליארד דולר - זינוק של 23.3% לעומת הרבעון המקביל. הרווח למניה הסתכם ב-1.74 דולר לעומת צפי ל-2.14 דולר למניה. הרווח הנקי ברבעון עמד על 790 מיליון דולר, עלייה של 18.8% לעומת הרבעון המקביל.

מנגד, סנאפ  ממריאה לאחר הדוחות המפתיעים שפרסמה אמש לאחרה הנעילה. החברה עקפה את התחזיות כשרשמה רווח של 1 סנט למניה - בניגוד לתחזיות שצפו הפסד של 5 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-679 מיליון דולר לעומת התחזיות להכנסות של 244 מיליון דולר בלבד.

15:30

טבע  הודיעה היום כי היא משתפת פעולה עם AWS (חטיבת שירותי הענן של אמזון) ו- Onica, חברה של Rackspace Technology, לבנות ולארח את פלטפורמת הבריאות הדיגיטלית שלה. פלטפורמת הבריאות הדיגיטלית של טבע הינה מערכת נתוני backend מבוססת ענן, המשפחה הראשונה אי פעם של משאפים דיגיטליים המתחברת לאפליקציה סלולרית נלווית העוקבת אחר השימוש במשאף ומודדת זרימה נשימתית כאשר המטופל שואף.

13:40

מנייתה של סנאפצ'ט ממריאה ב-24% בטרום-מסחר לאחר הדוחות המפתיעים שפרסמה אמש לאחרה הנעילה. החברה עקפה את התחזיות כשרשמה רווח של 1 סנט למניה - בניגוד לתחזיות שצפו הפסד של 5 סנט למניה. ההכנסות הסתכמו ב-679 מיליון דולר לעומת התחזיות להכנסות של 244 מיליון דולר בלבד.

12:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות של סביב ה-1% במדדים המובילים.

הפאונד קופץ ב-0.7% מול הדולר לאחר דבריו של האחראי על המשא ומתן מצד האיחוד האירופי, מישל ברנייה, בנוגע לברקזיט, שאמר: "למרות הקשיים שניצבנו בפנינו, הסכם נמצא בהישג יד".

10:20

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בפתיחה בירידות שערים קלות. הדאקס מאבד 0.5%, הפוטסי יורד בשיעור דומה והקאק משיל 0.4% מערכו. החוזים העתידיים על המדדים בניו יורק מטפסים בעד 0.4%.

האינפלציה בבריטניה מרימה ראש. מדד המחירים לצרכן בחודש ספטמבר עלה ב-0.5% בהמשך לעלייה של 0.2% באוגוסט. 

08:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בטריטוריה הירוקה ברובו, וזאת בהמשך לעליות שנרשמו אמש בוול סטריט, שם המשקיעים ספגו אופטימיות מדבריה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי לגבי השגת הסכמות על חבילת תמריצים נוספת לכלכלה האמריקאית.

מדד הניקיי היפני עולה ב-0.4%, הבורסה בהונג קונג מטפסת ב-0.77%, מנגד הבורסה בשנחאי יורדת ב-0.5%.

אמש בניו יורק המסחר ננעל בעליות על רקע האופטימיות שפיזרה פלוסי. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, מדד נאסד"ק התקדם ב-0.3% ומדד S&P 500 הוסיף 0.5%.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי (דמוקרטית) אמרה אמש כי חלה התקדמות במו"מ עם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין לגבי חבילת סיוע כלכלי נוספת. פלוסי הביעה אופטימיות לגבי האפשרות של הגעה להסכם וגם המעיטה בחשיבות הדדליין שהיא עצמה הציבה ולפיו אתמול היה היום האחרון להגיע להסכם לפני הבחירות לנשיאות (שייערכו בשלושה בנובמבר).

מחיר הביטקוין חצה שוב את הרמה של 12 אלף דולר, אחרי עלייה של יותר מ-5% בשבוע האחרון. הביטקוין נסחר כעת במחיר של 12,282 דולר לאחר שב-2 בספטמבר חצה רף של 12 אלף דולר.

הניסוי בחיסון לקורונה ( Covid -19) של חברת אסטרהזנקה בארה"ב, עשוי להתחדש בשבוע הבא, כחודש לאחר שהופסק בעקבות הופעת שיתוק לא מוסבר (מסוג transverse myelitis ) אצל אחת המטופלות. הניסוי כבר חודש בבריטניה לאחר שועדת הבדיקה הבריטית טענה כי אי אפשר לדעת אם השיתוק נגרם או לא נגרם על ידי החיסון. טופס ההסכמה מדעת למתנדבי הניסוי כולל כעת סעיף המתאר את האירוע.

אמש לאחר נעילת המסחר פרסמה נטפליקס את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2020 בצל משבר הקורונה שהטיב עם החברה כאשר מספר המשתמשים גדל נוכח המגבלות שהוטלו על חלק מהאזרחים בחל מהמדינות. נטפליקס פיספסה את תחזית הרווח, והגידול במנויים היה נמוך מהתחזית. החברה הנמיכה במעט את התחזית לרבעון הרביעי, שהפיל את מנייתה בכ-6% במסחר המאוחר.