טסלה היכתה את התחזיות: המניה מזנקת כ-4% במסחר המאוחר

בשורה העליונה הציגה טסלה הכנסות של 8.77 מיליארד דולר ברבעון, ובשורה התחתונה רווח מתואם של 76 סנט למניה

אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP
אלון מאסק / צילום: John Raoux, AP

יצרנית המכוניות החשמליות טסלה  פרסמה הערב דוחות חזקים לרבעון האחרון. בשורה העליונה הציגה טסלה הכנסות של 8.77 מיליארד דולר ברבעון, ובשורה התחתונה רווח מתואם של 76 סנט למניה. 

האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-8.3 מיליארד דולר ברבעון האחרון, ורווח של 56 סנט למניה. 

מניית טסלה רושמת בתגובה עלייה של כ-4% במסחר המאוחר. 

מוקדם יותר החודש דיווחה טסלה כי מסרה 139,300 כלי רכב ברבעון האחרון, עלייה של 40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. 

טסלה דיווחה ביולי השנה, לראשונה, על רצף של ארבעה רבעונים רווחיים, ושנת 2020 אמורה להיות שנת הרווח הראשונה שלה . "העתיד נראה מבטיח מאד מנקודת מבט של רווחיות שנתית", אמר מאסק באירוע הסוללה של טסלה לפני כחודש.

הרווח, שנבע במידת מה גם ממכירת נקודות זיכוי על אי פליטת גזים מזהמים ליצרניות של מכוניות בנזין, נרשם למרות סגירה זמנית של פעילות טסלה במפעל העיקרי שלה בפרמונט שבעמק הסיליקון. רשויות מקומיות הורו על סגירת רוב העסקים כדי לבלום את התפרצות הקורונה. מאסק התנצח עם הרשויות ופתח מחדש את המפעל, כשהוא קורא לרשויות לעצור אותו, מה שלא קרה.

טסלה נהנתה גם מפתיחת המפעל הראשון שלה בחו"ל בשלהי 2019 בסין, ומדגם Y של רכב שטח שהחל להימכר במארס. ההזמנות לדגם זה עוד לפני המגיפה עזו לשמור על קצב המסירות כאשר קוני רכב רבים היו תקועים בבתיהם.

בתחילת אפריל עצרה טסלה את פרסום הנחיות מסירת הרכבים שלה לשנה זו, שלפיהן הייצור יעלה ב-36% לפחות ב-2020 ויימסרו מעל 500 אלף כלי רכב. באותה עת אנליסטים הזהירו שטסלה לא תעמוד ביעד הזה בגלל המגיפה. כעת הם פחות בטוחים בכך. 

מניית טסלה עלתה בשנה האחרונה פי 6 בערך, והפכה את החברה ליצרנית הרכב בעלת השווי הגבוה בעולם (כ-400 מיליארד דולר). זאת, למרות שמחזורי הייצור שלה עדיין נמוכים בהרבה מאלו של יצרניות כמו טויוטה, פולקסווגן וג'נרל מוטורס.