הקלות בכניסת תיירים לישראל: תתאפשר כניסת אנשי עסקים ממדינות ירוקות

אנשי ונשות עסקים הנכנסים ממדינות ירוקות לא יצטרכו להציג בדיקות קורונה, ולא יידרשו להיכנס לבידוד • אסור להם לשהות במדינה אדומה במהלך 14 הימים שקדמו לטיסה לישראל • כדי לקבל אישור כניסה לארץ, התייר העסקי יידרש למלא טופס מקוון שמגובה בהזמנה מטעמה של חברה ישראלית מארחת

ביקורת דרכונים בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס
ביקורת דרכונים בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

הקלות בכניסת זרים לישראל: תתאפשר כניסת אנשי ונשות עסקים ממדינות ירוקות. נזכיר כי מאז אמצע חודש מרץ סגרה מדינת ישראל את שעריה לאזרחים זרים. בחודשים האחרונים הכניסה מותרת רק לבעלי אישור מיוחד, דוגמת הבאים לאירועים משפחתיים, לתיירות מרפא, או לצורך דיפלומטי. כעת תתאפשר כניסת תיירים עסקיים ממדינות ירוקות במסגרת מתווה שגובש בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות ומשרד החוץ.

הנכנסים ממדינות ירוקות לא יצטרכו להציג בדיקות קורונה, ולא יידרשו להיכנס לבידוד. נוהל זה מיועד עבור אנשי/נשות עסקים מחו"ל שאינם אזרחי ישראל, המעוניינים להגיע לישראל על-מנת לקיים ביקור עסקי של עד שבעה ימים.

לפי הודעת משרד הכלכלה, "הכניסה לישראל תתאפשר רק עבור ביקורים שתרומתם לחברות הישראליות או למשק חיונית, ורק במקרים בהם לא ניתן לקיים את המפגש העסקי באופן וירטואלי, זאת על מנת לאפשר את המשך תפקודן התקין של החברות הישראליות ולמנוע פגיעה בהן או במשק בתקופת הקורונה".

המבקרים שיוכלו להיכנס לישראל הם כאלו שלא שהו במדינה אדומה במהלך 14 הימים שקדמו לטיסה לישראל. המגיעים בטיסות מעבר (קונקשן) דרך מדינה אדומה, יוכלו להיכנס לישראל בתנאי ששהו עד 12 שעות בשדה התעופה, ולא יצאו ממנו (תקף למשל לבאים דרך טורקיה).

כדי לקבל אישור, התייר העסקי נדרש למלא טופס מקוון שמגובה בהזמנה מטעמה של חברה ישראלית מארחת, שמצידה תמלא טופס בקשה באתר משרד הכלכלה. הבקשות ייבחנו ואישור יינתן בהתאם.