ראש המלמ"ב ניר בן משה פורש מתפקידו

בן משה כיהן בתפקיד הממונה על הביטחון במערכת הביטחון מ-2015, ולפי הודעת משרד הביטחון, הוביל מספר מהלכים במערך ובגופים הכפופים לו

ניר בן משה  / צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
ניר בן משה / צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) ניר בן משה הודיע היום (ה') על פרישה, אחרי 27 שנים בשירות הביטחון. בן משה (53) יסיים את תפקידו ברבעון הראשון של 2021. במשרד הביטחון יצטרכו לבחור מחליף לתפקיד המרכזי.

לפי הודעת משרד הביטחון בחמש השנים של בן משה בתפקיד הוא ביצע שינויים במערך המלמ"ב ובגופים שתחת אחריותו, והיערכותם למגוון איומים עתידיים. ביניהם: הקמת מערך טכנולוגי להגנה מפני איומי הסייבר, חיזוק שיתוף הפעולה בין ארגוני ביטחון בארץ ובעולם, הסדרת נושא השקעות זרות ושיפור מנגנוני האכיפה והחקירות.

עוד הם מציינים, כי במהלך כהונתו הוביל מערך המלמ"ב שורה של הישגים מבצעיים, שתרמו רבות לביטחון המדינה.

קודם לכן שירת בן משה כנציג משרד הביטחון בוושינגטון, סגן בכיר לראש מלמ"ב ועוזרו של מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (מיל') דן הראל.

זמן קצר אחרי שנכנס לתפקידו, בשנת 2015, הדיח בן משה את ראש מנהלת חומה בפרויקט חץ, יאיר רמתי בשל עבירת ביטחון. לפי הפרסום אז רמתי החזיק חומרים מסווגים על מחשבו האישי וכמי שהיה אחראי על פיתוח פרויקטי כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ, ההחלטה ההיא הייתה דרמטית במיוחד. רמתי נחשב לאחד המומחים הגדולים ביותר בישראל ובעולם בנושא טילים.