טוויטר עקפה את תחזית הרווח וההכנסות אך המניה מתרסקת במסחר המאוחר

ברבעון בו הגבילה החברה את ציוצי הנשיא טראמפ, והצהירה על כוונתה לקדם שיח בריא ברשת, טוויטר רשמה עלייה נמוכה מהצפוי במספר המשתמשים • הזהירה מפני חוסר וודאות לקראת הבחירות בארה"ב בכל הנודע להתנהגות המפרסמים

ג'ק דורסי / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: Anushree Fadnavis, רויטרס

טוויטר פרסמה הלילה לאחר הנעילה של המסחר את תוצאותיה לרבעון שבו בצעד חסר תקדים הגבילה את ציוצי הנשיא טראמפ והחלה במהלך לקדם שיח בריא ברשת, אבל נראה כי זה עולה לה במחיר של האטה בקצב הגידול במספר המשתמשים.

טוויטר עקפה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק, אבל החולשה בקצב הצמיחה במספר המשתמשים לצד חוסר הוודאות בהמשך שולחים את המניה לירידות חדות של 14% במסחר המאוחר לאחר שזינקה ב-8% במהלך המסחר היום בוול סטריט.

מספר המשתמשים היומי עלה במיליון בלבד והגיע ל-187 מיליון - מתחת לתחזיות האנליסטים לעלייה במספר המשתמשים היומי ל-195 מיליון. עם זאת, עדיין מדובר בצמיחה של 29% בחישוב שנתי.

הכנסותיה של טוויטר מפרסום עלו ב-15% ל-808 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם, אך החברה הזהירה כי לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב "קשה לחזות" את התנהגות המפרסמים. בחודש האחרון בצעד חסר תקדים טוויטר הודיעה כי תפעיל שורה של צעדים שיקשו על ציוצים להפוך ויראלים לקראת הבחירות בארה"ב, בין היתר על ידי הגבלות על אופציית ה-Retweet (ציוץ מחדש). טוויטר עדכנה היום כי היא כבר מתחילה לראות הצלחה ממאמציה לקדם שיח בריא יותר ברשת.

"התקופה סביב הבחירות בארה"ב הינה מאופיינת במובן מסוים בחוסר ודאות, אך אין לנו סיבה להאמין שמגמת ההכנסות של ספטמבר לא יכולה להמשך או אפילו להשתפר מחוץ לחלון הקשור לבחירות", מסרה החברה בהודעה. 

בשורה התחתונה, טוויטר הציגה רווח של 19 סנט למניה, לעומת התחזיות של השוק לרווח של 6 סנט בלבד למניה. ההכנסות עלו גם הן על התחזיות והסתכמו ב-936 מיליון דולר, לעומת הצפי להכנסות של 777 מיליון דולר.