"חלק מהאנשים לא יישארו לגור באזור, אבל הם הרוויחו כמיליון שקל למשפחה"

שלב א' בפרויקט פינוי-בינוי של אאורה במתחם בר יהודה בקריית אונו יתחיל להתאכלס בקרוב • אהרון דרזי, נציג הדיירים: "ההחזקה של הדירה החדשה תעלה 300-400 שקל לחודש - לא הסתרתי את זה מהדיירים"

פרויקט בר יהודה, קריית אונו / הדמיה: dvision
פרויקט בר יהודה, קריית אונו / הדמיה: dvision

סיפור הפרויקט:
יו"ר נציגות הדיירים, אהרון דרזי: "הגעתי לקריית אונו ב־2009 ושמעתי מהדיירים שהם 20 שנה מחכים לפינוי-בינוי. כבר היה לי ניסיון בפינוי-בינוי ברמת גן אז התחלתי להזיז את העניינים. כל הצרות בפרויקט הזה היו עם העירייה, לא עם הדיירים. מה ששבר אותי סופית היה ראש העיר הקודם. נאלצתי להקים מפלגה ולרוץ לבחירות כדי להזיז דברים. בכלל, בלי תמיכה של העירייה אי אפשר להזיז פרויקט בסדר הגודל הזה.

"ההחזקה של הדירה החדשה תעלה 300-400 שקל לחודש - לא הסתרתי מהדיירים שזה מה שיהיה. אני בעד לדבר ביושר ובאמינות, והיה לי חשוב מאוד שכולם יקבלו אותו דבר. אני בטוח שחלק מהאנשים לא יישארו לגור באזור, אבל הם הרוויחו כמיליון וחצי שקל למשפחה.

"הוועד לקח שמאי שיגיע כמה היום שכר הדירה, ואחרי שנתיים זה כבר לא מספיק אז יש מנגנון שמעלה את שכר הדירה. ובעזרת השם כבר בתחילת דצמבר נכנסים הראשונים".

פרויקט בר יהודה, קריית אונו / צילום: dvision
 פרויקט בר יהודה, קריית אונו / צילום: dvision

התמורה ליזם:
456 דירות שיוכל למכור, 88% כבר נמכר.

התמורה לדיירים:
דירה חדשה בבניין חדש, גדולה ב-25 מ"ר מהדירה הישנה, כולל ממ"ד, מרפסת, חניה ומחסן.

לו"ז:
פינוי הדיירים התבצע לפני שנתיים וחצי (יולי 2017 שלב א’, יוני 2018 שלב ב’), הבנייה בעיצומה. שלב א’ לקראת אכלוס ב-11/20, שלב ב’ מתוכנן לאכלוס ב-9/21.

מטלות נוספות על היזם:
בניין לאגף הרווחה של העירייה, הכולל גני ילדים בקומת הקרקע.

מיקום מדויק: מתחם בר יהודה, לוי אשכול, שטרן ויחזקאל בקריית אונו
המצב הישן: נהרסו 216 יח"ד בשמונה בנייני רכבת
יזם: אאורה
קבלן מבצע: עץ השקד ודניה סיבוס
אדריכל: יסקי מור סיוון