וולמארט מחזירה את הנשק והתחמושת לתצוגה בחנויות

ענקית הקמעונאות הסירה את כלי הנשק בתחילת השבוע שעבר, מחשש לאי-שקט אזרחי

וולמארט / צילום: shutterstock
וולמארט / צילום: shutterstock

וולמארט הודיעה כי תחזיר את כלי הנשק והתחמושת לתצוגה בחנויותיה בארה"ב, ובכך תחזור בה מהחלטה שקיבלה בשבוע שעבר להסיר את התצוגה הזו כדי למנוע ביזה בפוטנציה.

"אחרי אי-שקט אזרחי בתחילת השבוע שגרם לנזק בכמה חנויות שלנו, וכפי שנהגנו בקיץ, ביקשנו מהחנויות להסיר נשק ותחמושת מקומות מכירה למקום מאובטח בחלק האחורי של החנות, כדי להיות זהירים במיוחד", מסרה החברה שלשום (ו').

"כאשר התקריות נשארו מבודדות מבחינה גאוגרפית, קיבלנו את ההחלטה להתחיל להחזיר את המוצרים הללו אל קומות המסחר היום", מסרה החברה.

ענקית הקמעונאות, שמוכרת כלי נשק בכמחצית מ-4,700 חנויותיה בארה"ב, מסרה לפני כן שהיא מעבירה את כלי הנשק אל ירכתי החנויות כדי למנוע גניבה אפשרית שלהם על רקע אי-השקט האזרחי. היא הודיעה כי לקוחות יכולים לקנות כלי נשק ותחמושת גם כשהם לא בתצוגה.

בפילדלפיה היו בשבוע שעבר כמה ימי מחאות וביזה, כאשר המשטרה ירתה למוות באפרו-אמריקאי שהחזיק סכין ביום שני.

במכתב למנהלי החנויות מיום רביעי ביקשה מהם וולמארט להעביר את כלי הנשק מהמדפים "בשל אי-השקט הנוכחי באזורים מבודדים במדינה, ומתוך זהירות מופלגת". כך נהגה החברה גם אחרי מותו של ג'ורג' פלויד במעצר משטרתי במינאפוליס בחודש מאי האחרון, אחרי שכמה חנויות שלה ניזוקו במחאות האלימות.

רשת השיווק הגדולה בארה"ב היא עדיין מוכרת גדולה של נשק ותחמושת, למרות שהיא דיללה את ההיצע שלה בשנים האחרונות. בשנה שעברה היא הפסיקה למכור תחמושת לרובים חצי-אוטומטיים ולאקדחים אחרי אירוע הירי ההמוני בחנות וולמארט באל פאסו, טקסס.

ב-2018 החברה העלתה את גיל הסף לקניית נשק או תחמושת בחנויותיה ל-21 אחרי הירי ההמוני בבית הספר התיכון בפרקלנד, פלורידה.

מנכ"ל וולמארט, דאג מקמילון, אמר בשנה שעברה כי החנויות ימשיכו למכור נשק חם ותחמושת לציידים.