"האוניברסיטאות הטובות בעולם מציעות קורסים ותארים מלאים בזום. העולם משתטח. תהיו אופורטוניסטים"

כך אמר עופר יהודאי, אחד המייסדים של הסטארט-אפ אינראקטיב, בוועידת הסטודנטים הראשונה של ישראל שערך "גלובס" • "הגישו מועמדות לתפקידים שבעבר דרשו נוכחות קבועה במשרד בעיר אחרת. נסו להתקבל לקורסים שעליהם רק חלמתם במדינות רחוקות"

עופר יהודאי / צילום: באדיבות נכס,תקשורת ומדיה סטודנטים
עופר יהודאי / צילום: באדיבות נכס,תקשורת ומדיה סטודנטים

"אני לא יודע איך ייראה שוק העבודה לאחר הקורונה, אבל הוא יהיה שונה ברובו וזו ההזדמנות לסטודנטים היום". כך העריך עופר יהודאי, אחד המייסדים של הסטארט-אפ אינראקטיב, בוועידת הסטודנטים הראשונה של ישראל שערך "גלובס". אינראקטיב נמכר בשנת 2017 תמורת יותר מ-80 מיליון דולר.

יהודאי סיפר בכנס על שירותו הצבאי. "כבר בשבוע הראשון בגדוד יצאנו, מחלקת החימוש ואני, לחלץ נגמ"ש תקול בערב שישי.

"יש את הרגע הזה שאין לך מושג מה לעשות ולמה בחרו בך להיות זה שמחליט. אני, זה שסיים ביולוגיה ומחשבים באליאנס-חיפה ומסלול מקוצר לקצונה בחיל החימוש.

המכונאים והחשמלאים שהיו איתי ידעו את העבודה וחוסר ההחלטיות שלי עיכב אותם.
"הרגע הזה חזר על עצמו אחרי חמש שנים. כשביחד עם זיו אלול, חברי הטוב מהשירות הקמנו את אינראקטיב, הסטארט-אפ שלנו. גייסנו מעל מיליון דולר ממשקיעים פרטיים והבאלאנס בין לימודים בטכניון ויזמות לא עבד.

"התקדמנו לאט מדי עד שקיבלתי את ההחלטה לעזוב את התואר. זה תמיד נראה שההחלטות האלו גדולות. מגדירות אותנו.

"יזמות בזמן הקורונה לא שונה בהרבה. בסוף פברואר המשרד בבייג'ינג של Fyber (שרכשה את אינראקטיב) עבר לעבוד מהבית בשל הסגר. שישה משרדים נוספים עובדים ובכולם תרבות חזקה של עבודת צוות עם מטבח חם ותחושה של בית. בתוך חוסר הוודאות החלטנו, שבועיים לאחר מכן, שכולם יעברו לעבודה מהבית. 250 עובדי החברה הסתגלו למציאות החדשה לפני הסגרים הקשים, במקום להסס ולאבד זמן.

"בחודשים האחרונים נשברו גבולות ומרחקים פיזיים. עבודה ולמידה מרחוק נעשו למציאות והאיצו גיוס כוח אדם מחוץ למרכזי ערים. אני לא יודע איך ייראה שוק העבודה לאחר הקורונה. הוא יהיה שונה ברובו וזו ההזדמנות לסטודנטים היום".

יהודאי סיכם ואמר כי "האוניברסיטאות הטובות בעולם מציעות קורסים ותארים מלאים בזום. העולם משתטח. קחו סיכון ותהיו אופורטוניסטים. הגישו מועמדות לתפקידים שבעבר דרשו נוכחות קבועה במשרד בעיר אחרת. נסו להתקבל לקורסים שעליהם רק חלמתם במדינות רחוקות. פתחו קליניקה וירטואלית, צרו והפיצו תוכן".

גילוי מלא: האירוע נערך בשיתוף נכס, תקשורת ומדיה סטודנטים