אחרי שנתיים: מנכ"ל דירה להשכיר יאיר טל פורש מתפקידו

טל, מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר, הודיע על התפטרותו • צפוי לעזוב את החברה בפברואר 2021

יאיר טל / צילום: יעד ברזילי
יאיר טל / צילום: יעד ברזילי

יאיר טל, מנכ״ל דירה להשכיר, החברה הממשלתית לדיור ולהשכרה, הודיע ליו״ר החברה, אודי אדמתי, על כוונתו לסיים את תפקידו ולעזוב את החברה בראשית חודש פברואר 2021.

טל התמנה לתפקיד מנכ"ל החברה בתחילת 2019, אחרי ארבע שנים שבהן שימש כסמנכ"ל הכספים והאחראי על כלל הפעילות הפיננסית של החברה.

דירקטוריון דירה להשכיר, אשר עודכן במהלך, מינה ועדה לאיתור מנכ״ל חדש, בראשות יו״ר החברה אודי אדמתי.

טל עדכן כי בכוונתו לעבור למגזר העסקי, וכי יעדכן בזמן הקרוב לגבי החברה שאליה יצטרף.

רו"ח יאיר טל הוא מוסמך מינהל עסקים (MBA) עם התמחות במימון ובוגר (BA) בכלכלה וחשבונאות, מהאוניברסיטה העברית בירושלים. לפני שהגיע לדירה להשכיר הוא כיהן כסגן בכיר לחשבת הכללית וכמנהל חטיבת המשרדים החברתיים באגף החשב הכללי במשרד האוצר.

דירה להשכיר היא חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל. החברה הוקמה לצורך קידום נושא הדיור ופתרון משבר הדיור במדינה במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, המובל על-ידי משרד הבינוי והשיכון. החברה פועלת להגדלת היצע פתרונות הדיור והורדת מחירי הדיור בישראל, באמצעות שיווק קרקעות בבעלות המדינה לשם הקמת אלפי יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ופיקוח על הביצוע, ההקמה וההפעלה של הפרויקטים הן במכר דירות והן בהשכרה של דירות.

עם הזמן התרחבו תחומי עיסוקה של החברה, והיא מהווה כיום זרוע ביצוע של הממשלה וקבינט הדיור לצורך תכנון, ביצוע וקידום פרויקטים לדיור במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, תכנון שכונות מגורים חדשות, מודלים משלימים לדיור, לשיווקי קרקע לשכירות ארוכת-טווח וביניהם מודל ׳השכר ומהר׳.