עסק ביום | פיצ'ר

"הקורונה האיצה בי לעשות דברים שהייתי צריכה לעשות מזמן"

ליאת מנדל, בעלת סטודיו לצילום • "הקושי הגדול היה בהתחלה, ואני מאמינה שכל עסק לאט-לאט ימצא את הכיוון שלו ויצליח גם ליהנות מהדרך" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

ליאת מנדל, צלמת / צילום: תמונה פרטית
ליאת מנדל, צלמת / צילום: תמונה פרטית

לעולם הצילום הגיעה ליאת מנדל לפני 27 שנים כששירתה כצלמת בחיל האוויר. משם המשיכה לעולם העיתונות ופיתחה את עצמה כצלמת לעולם העסקי. מדי יום היא יצאה לצלם כנסים, אירועים, השקות ועידות ורגע לפני שפרצה הקורונה לחיינו נסעה מנדל לחו"ל - לטובת צילומים עם לקוחות מתחום ההייטק.

ענף האירועים נמחק וכך גם הנסיעות לחו"ל ומנדל מיקדה את העיסוק העיקרי שלה בצילומי תדמית - למוצרים ולאנשים, תחום שהיא פיתחה לפני עשור וכעת מקבל את כל תשומת הלב. על הדרך היא עוזרת לעסקים, מנדבת טיפים לצילום נכון דרך הנייד ודוגלת בכך שהיא וכמוה שאר העצמאיים חייבים להמשיך לייצר תוכן. "לא להפסיק את הפרסומים ולייצר. המזל שלי הוא ההתמחות שלי בצילומי תדמית שנעשים גם בווילה בהוד השרון וכך המצטלמים לא צריכים להיות על רקע לבן או שחור אלא באווירה אחרת. מגיעים אנשי עסקים ובכירים מכל הארץ ועצמאים מכל תחום - משף ועד פיזיותרפיסטית.

"בסטודיו אני מצלמת ומעבירה סדנא קצרה על צילום כולל איך להתמודד עם צילום סלפי בניידים. יש צילומים שנעשים גם במשרדים והפוקוס הוא על צילומים שיתאימו גם למדיה החברתית תוך ראיה והבנה איך מפרסמים עסק. המפגש עם הלקוחות מוביל לשיתופי פעולה מעניינים. קשה להיפרד מהאינטימיות שנוצרת בין המצולמים לצלמים. מה שמחזיק אותי זה הקשר ההדוק עם הלקוחות. הקורונה הכניסה גם מעגלים אחרים דוגמת תחום צילום הבתים ונדל"ן, חלק מהלקוחות שבעבר עסקו במשהו אחד והיום עוסקים בתחום אחר".

עוצר הכנסים חיזק את צילומי התדמית שבהם עוסקת מנדל אבל לא רק. "הקורונה האיצה בי לעשות דברים שהייתי צריכה לעשות מזמן. הבאתי צלם לווילה וייצרתי סרטון תדמית על עצמי, אני לקראת בנייה של אתר ופיתוח של עוד דברים. אני אימא עצמאית לתאומות בנות 11, נעזרתי במענקים אבל לשמחתי יש עבודה ואני מסתדרת ויש לי מרץ לעשות עוד דברים. הקושי הגדול היה בהתחלה, ואני מאמינה שכל עסק לאט -לאט ימצא את הכיוון שלו ויצליח גם ליהנות מהדרך. אני אופטימית וחיובית וזה מה שגורם לאנשים לצלצל אליי גם להתייעץ וליצור ביחד תוכן ומפגשים שמשאירים את האש בוערת. אני מתגעגעת לעבודות שטח ולנסיעות לחו"ל. לפני הקורונה הגעתי למקום ששאפתי להגיע אליו ורציתי לפתח את עצמי עוד מעבר לים אבל אני מאמינה שגם לזה עוד אגיע".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il