בניגוד לסיכום עם מיקי זוהר: דני דנון מונה לראשות הליכוד העולמי

יו"ר הליכוד העולמי יעקב חגואל סיכם עם יו"ר הקואליציה כי אם יתמוך בו בהתמודדותו ליו"ר ההסתדרות הציונית הוא יפנה לו את מקומו • אלא שלאחר שנבחר ליו"ר ההסתדרות, החליט מקורבו של חגואל, דני דנון, להתמודד על התפקיד ואף זכה בו • מה קורה בליכוד ואיך קשורים למהלכים אלו חיים כץ ודוד ביטן

דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם
דני דנון / צילום: דפי הירשפלד שלם

סערה בליכוד: למרות הסיכומים בין יו"ר הליכוד העולמי היוצא יעקב חגואל ליו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר שעמדו בבסיס ההסכם במוסדות הלאומיים, נבחר הערב השר לשעבר דני דנון לעמוד בראשות הליכוד העולמי.

התרגיל שהובילו דנון וחגואל מתחת לאפו של זוהר למעשה עיקר את ההסכם בין חגואל לזוהר לפיו - הראשון יתמנה ליו"ר ההסתדרות הציונית (מה שכבר קרה) ואילו זוהר יחליף אותו בראשות הליכוד העולמי. אך זה לא הכל: בבסיס המהומה הערב, יחסיהם העכורים של זוהר עם ח"כ דוד ביטן - מי שעמד מאחורי דנון כל הדרך אל הניצחון.

גם אם זירת המאבק על הליכוד העולמי נראית רחוקה שנות אור ממה שקורה כאן תחת הנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדובר במאבקים שמתחילים לערער את יציבות מפלגת הליכוד גם כאן בארץ.

רק לפני שבועיים לחצו חגואל וזוהר יד בדרך לאיחוי הקרעים בליכוד העולמי וחתמו יחד על הסכמי המוסדות הלאומיים שבבסיסם קיבל חגואל את תפקיד יו"ר ההסתדרות הציונית, ובחצי השני של ההסכם בין השניים חגואל אמור היה להשאיר את זירת ההתמודדות על הליכוד העולמי פנויה לניצחון בטוח של זוהר.

אולם בדקה ה-90 ולמרות אותו סיכום, חזר לפתע שותפו הטוב של חגואל למשחק והחליט להתמודד מול זוהר וזכה בתפקיד עם לא פחות מ-94% מקולות הבוחרים.

מה אמר בית הדין של הליכוד?

מוקדם יותר היום ביקשו זוהר ואנשיו למנוע את הבחירות כאשר הבינו שדנון נכנס להתמודדות מולו ועתרו לבית הדין של הליכוד, שם ניתן הצו המבוקש. אך ההצבעה נערכה למרות הכול והערב בסביבתו של דנון מיהרו להכריז על הניצחון המוחץ. "תנועת הליכוד העולמי מברכת את יו״ר הליכוד העולמי הנבחר, דני דנון, בברכת הצלחה בתפקידו החדש". ואילו יו"ר הליכוד העולמי הנבחר, דני דנון, אמר "אמשיך לשרת בנאמנות ובמסירות את עם ישראל ואת הליכוד בארץ ובתפוצות".

מכאן נחלקות הדעות לשתיים: מחנה דנון, חגואל וביטן גורס כי אין לצו שניתן מטעם בית הדין של הליכוד כל משמעות לנעשה בליכוד העולמי, שלו בית דין משלו והוא הקובע את המתרחש בשטח הזה.

ואילו במחנה מיקי זוהר-חיים כץ טוענים כי הצו אמור היה לבלום את קיום הבחירות, כפי שהוכח בערכאות קודמות, אז גבר כוחו של בית הדין של הליכוד על המתרחש בליכוד העולמי.

המחטף של דנון-חגואל נענה בתגובה של זוהר הערב לפיה "צר לנו שיש קומץ בריון שמנסה לחטוף מינוי שהוסכם עליו, בכוח הזרוע, ובניגוד גמור להחלטת בית הדין של הליכוד אשר הוציא צו מניעה לקיום ההצבעה. מדובר בחציית קו אדום וביזוי כבוד התנועה ושופטי בית הדין - נמשיך לפעול למען הליכוד ונמשיך לכבד את הכרעת בית הדין של התנועה".

ומה מאחורי הקלעים של התרגיל? דנון למעשה חזר להתמודד על ראשות הליכוד העולמי לאחר שנתניהו לקח ממנו את תפקיד השגריר באו"ם ויצא נגד מי שמייצג אותו בזירה העולמית הלא הוא מיקי זוהר.

ביטן נאבק בזוהר ממניעים אחרים שחוזרים אחורה בזמן לתקופה שבה זוהר לקח ממנו את תפקיד בא כוח הסיעה, למרות שביטן תמך בו לראשות הקואליציה בהתמודדות מול יואב קיש. הדחיפה והתמיכה בדנון הערב היא למעשה יום התשלום של זוהר. ואחרון חביב, חגואל לא רואה עצמו מחויב לסיכומים עם זוהר, שלפי גרסתו עמדו רק על כך שהוא עצמו לא יתמודד לתפקיד (אך מעולם לא סוכם שלא יתמודד אחר).