כץ נגד כ"ץ: הסדר התשלום על ימי הבידוד פוגעני לעובדים ולעסקים קטנים

יו"ר ועדת העבודה והרווחה חיים כץ הודיע כי עד שהאוצר לא יביא הסדר מאוזן לתשלום על ימים בהם עובדים נדרשים להיות בבידוד, הוא לא יאפשר את אישורו • האוצר: "הסכמנו לעשות צעדים נוספים למען העסקים הקטנים"

ח"כ חיים כץ בועדת העבודה, הבריאות והרווחה / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת
ח"כ חיים כץ בועדת העבודה, הבריאות והרווחה / צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת העבודה, ח"כ חיים כץ, התייחס הבוקר (ב') בוועדה לפיצוץ במגעים עם האוצר, המעכב את אישור הסדר התשלום על ימי הבידוד והמענקים. לדברי ח"כ כץ, "בבוקר פתחתי את העיתונים וראיתי שיש לי מחלוקת גדולה עם שר האוצר. אין לי מחלוקת גדולה או קטנה איתו. אחרי שמונה חודשים שמדינת ישראל לא השתתפה בימי הבידוד בכלל והנטל נפל על העובדים והמעסיקים, היא מביאה הסדר פוגעני לעובדים ולעסקים הקטנים. הוועדה בראשותי לא תהיה חותמת גומי של אף אחד. עד שלא יצא מפה הסדר מאוזן - לא יאושר כאן דבר. הגיע הזמן שיהיה סוף לבריונות של פקידי האוצר".

נזכיר כי ח"כ כץ ונציגי האוצר טרם הגיעו להסכמות על חלוקת נטל המימון של ימי הבידוד בין המדינה למעסיקים הקטנים. זה השבוע השני שמאחורי הקלעים של הוועדה נעשים ניסיונות גישור בין דרישותיו של כץ לבין דרישתו של שר האוצר ישראל כ"ץ, על המתווה המוסכם ולבסוף הדיון הסתיים ללא הכרעה. נציין כי על רקע הוויכוח על תשלום ימי הבידוד, הכריזה אתמול ההסתדרות על סכסוך עבודה.

ברקע הוויכוח בין ח"כ כץ לאוצר, נמצאת דרישתו של ח"כ כץ לסיוע ייעודי לעסקים שיש בהם עד 23 עובדים - "ח"י + חמסה" כהגדרתו. אולם באוצר טוענים כי עסק שמזיק מספר כזה של עובדים כבר לא עונה להגדרה של עסק קטן. ח"כ כץ דרש שבעסקים כאלו ימי הבידוד לא ירדו מסך ימי המחלה המוקצבים להם על ידי המעביד בדומה למה שקורה ביתר העסקים, אולם באוצר התנגדו גם לדרישה הזו שיוצרת איפה ואיפה בין מועסקים שונים.

באוצר הודיעו לח"כ כץ שהם לא מקבלים את דרישותיו ומנגד ח"כ כץ הודיע שהוא לא יעביר את המתווה שכפי שהציג אותו שר האוצר, ולכן שני הצדדים חזרו לנקודת המוצא, והוועדה לא מתכנסת לדיון והנושא תקוע.

המתווה שהציעו באוצר ביקש לחלק את נטל התשלום על ימי הבידוד בין העובדים, המעסיקים והמדינה.

בנוסף ביקש ח"כ כץ להכניס לחוק גם מענקים לחיילים ולמתנדבי שירות לאומי, שיקבלו תוספת קורונה של כ-2,500 שקל במסגרת החוק. את הדרישה הזו של ח"כ כץ, כך נודע ל"גלובס", משרד האוצר כבר קיבל אתמול בלילה, אך עדיין יש אי הסכמות על ימי הבידוד.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הסדרת סוגיית ימי הבידוד נמצאת בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שלצערנו לא אישרה את ההסכם שהושג בין המדינה, ההסתדרות והמעסיקים, למרות שמשרד האוצר הסכים לבצע צעדים נוספים לטובת העסקים הקטנים".