בתי מלון | בלעדי

שינוי אסטרטגי: רשת מלונות בראון מחזקת את מודל ההשכרה לטווח רחוק

בזמן שאין צפי לתיירות נכנסת, במלונות בראון מחפשים דרך להפוך את חוויית השהות הרגילה במלון לחוויית מגורים • עפ"י המודל של הרשת שיחול ב-15 מתוך 20 בתי המלון שלה, השכרת החדרים תתאפשר לתקופה מינימלית של חודש, אותו ניתן להאריך גם בהתראה של יום

מלון דייב דאונטאון של מלונות בראון / צילום: מקס קובלסקי
מלון דייב דאונטאון של מלונות בראון / צילום: מקס קובלסקי

אין תיירים ואין תיירות נכנסת באופק, מלונות תל אביב וירושלים שנשענים על תיירות נכנסת מחויבים להמציא את עצמם מחדש. תיירות הפנים לא תוכל לחפות על ההפסדים ובאילת ובים המלח שקיבלו אישור להיפתח במסגרת חוק האיים הירוקים, מקווים שאליהם תיירי הפנים ינהרו.

מה עושים? הופכים את חוויית השהות ה"רגילה" במלון לחוויית מגורים ומשכירים חדרים לתקופות ארוכות. ברשתות ובבתי מלון רבים כבר פועלים כך מזה תקופה כך למשל בפתאל. ברשת מלונות בראון הוחלט לקחת את הנושא צעד קדימה כפרויקט אסטרטגי ארוך טווח - 15 בתי מלון מתוך 20 בתי המלון של הרשת יעברו לפעול במודל של השכרה לטווח ארוך. על פי המודל ההשכרה תתאפשר לתקופה מינימלית של חודש, אותו ניתן להאריך גם בהתראה של יום.

מלון תיאודור של מלונות בראון / צילום: אסף פינצ'וק
 מלון תיאודור של מלונות בראון / צילום: אסף פינצ'וק

"מצד אחד אנחנו מבינים שמה שקורה לא עומד להסתיים כל כך מהר ומצד שני אנחנו מזהים דרישה מהשטח לפתרון מגורים זמני", אומר ליאון אביגד, מייסד, בעלים ומנכ"ל משותף של קבוצת מלונות בראון. "יש אנשים שנמצאים בין עבודות או בין דירות או כאלה שמבקשים למצוא פתרון דיור יצירתי לכמה חודשים. הבנו שזה צורך שיישאר בשנה-שנתיים קרובות. כינסו את צוות התפעול וחשבנו על שינוי חשיבה, ועל הדרך לתת מענה לקהילות שונות שלכל אחת מהן יש צרכים אחרים - מאומנים שצריכים גם סטודיו או מי שמחפש סצנה של בילוי ויכול לשתות בירה על הגג ולהיות מוקף בקהילה שדומה לו. אנשים מוכנים לשלם על זה גם בתל אביב וגם בירושלים. גייסנו מנהלת קהילות, בנינו אזורים קומונלים ואיבזרנו מטבחים בחדרים".

דווקא עכשיו: בית מלון חדש נפתח לרשת בירושלים

שלושה בתי מלון של הרשת, הפולי האוס, הבובו והלייט האוס, נשארו מחוץ ללופ "כי בכל זאת יש אמונה שמתישהו נצטרך לשרת גם תיירים. לא בכמות גדולה ובטח לא בכמות של 2019 או 2018, אבל מתישהו זה יקרה. אני לא מאמין שעד סוף 2021 נגיע למספרים של לפני שנתיים אבל יש אמונה שמתישהו השוק יתעורר והשמיים יפתחו לתיירים".

בתזמון אומלל למדי מלון חדש של הרשת צפוי להיפתח בקרוב, המלון בראון מחניודה בירושלים מונה 115 חדרים, המלון אמור היה להיפתח בשיא משבר הקורונה ופתיחתו נדחתה לחודש הקרוב.

"ממוצע השהייה במלונות להשכרה לטווח ארוך הוא שלושה חודשים", אומר אביגד, שמפרט כי המחיר הממוצע להשכרה למשך חודש לחדר עומד על 3,500-4,000 שקל. "יש גם חדרים ב-7,000 שקל ויש בפחות. סוויטה עם ג'קוזי ונוף לים לא תעלה כמו חדר היפסטרי. האורחים יכולים להוסיף בתשלום שירותי ניקיון בחדר, שימוש בספא וכד'.

"זה מחיר שמאפשר לנו לשלם שכר דירה לבעלי הנכסים וזה מאפשר לנו להחזיר עובדים מחל"ת, אומנם במספרים נמוכים ואמנם רוב העובדים עדיין יישארו בחל"ת אבל הייתה לנו אפשרות להמשיך ולשבת בחיבוק ידיים ולחכות לעזרה שלא מגיעה מהמדינה, או לעשות משהו גם אם זה לגרד במקרה הטוב את עלות שכר הדירה מלמטה. ספגנו המון הפסדים בחודשים האחרונים והמדינה לא באה לקראת בשום צורה כמעט. ההחלטה להשכיר את החדרים לטווח רחוק נלקחה ביסודיות והיא לא בגדר פתרון רגעי למצב, גם אם זה לא משהו כלכלי".

עד כה ששה מלונות של בראון נפתחו ועם ההחלטה כאמור ייפתחו סה"כ 15 כולל מלונות חדשים שבנייתם הושלמה לאחרונה, שייכנסו גם הם למודל זה בהם תיאודור בצומת הרחובות הרצל ושד' רוטשילד בתל אביב. השכרת הדירות לטווח ארוך תתקיים תחת המותג BROWN LIVING שהשקתו תלווה בקמפיין דיגיטל.