נתניהו: נקבל חיסון מפייזר בינואר; מקורבים לנושא: "המו"מ לא נסגר"

גורמים מקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי המו"מ עם פייזר חודש כעת על רקע התוצאות החיוביות בניסוי, אך הוא עדיין לא נסגר רשמית • ככל הנראה נתניהו מנהל מו"מ מול חברות נוספות

החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה
החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב היום בחשבון הטוויטר שלו כי סיכם עם חברת פייזר על קבלת החיסון לקורונה יחד עם המדינות המובילות בעולם, כבר החל מחודש ינואר הקרוב. כמו כן ציין כי הוא ממשיך במאמצים להביא חיסונים לישראל - ככל הנראה מתנהל מו"מ מול חברות נוספות. עם זאת, הדברים לא אושרו רשמית על ידי החברה.

גורמים המקורבים לנושא אמרו ל"גלובס" כי ישראל ניהלה מו"מ עם פייזר שהופסק, אך חודש כעת על רקע התוצאות, והמו"מ ממשיך כעת. גורמים מקורבים למו"מ אומרים שאין הסכם חתום.

החיסון של פייזר עדיין לא אושר לשיווק, אולם הוא השיג תוצאות מעודדות מאוד שנחשפו השבוע. החיסון צפוי להיות מוגש לאישור חירום בסוף החודש, לאחר שיצטברו נתוני בטיחות של חודשיים לגבי כל משתתפי הניסוי, ובמידה ולא יהיו הפתעות שליליות בנתוני הבטיחות הללו. ייתכן ועד להגשת הבקשה לאישור, כבר יגיעו גם תוצאות יעילות מלאות, מ-164 חולים. הניסוי כולל מעל 40 אלף מתנדבים, והמטרה היא לראות כיצד נחלקים החולים בין קבוצת הניסוי לקבוצת הביקורת.

אם אכן תוגש הבקשה לאישור חירום עד סוף נובמבר, ייתכן כי עד ינואר אכן תתחיל הפצה של החיסון ברחבי העולם. עם זאת, גם אם ישראל תיכנס לרשימת המדינות מקבלות החיסון, לא ברור עדיין כמה מנות יגיעו לארץ ומי בישראל יהיה בקדמת התור לקבלת החיסון. ככל הנראה יהיו אלה עובדי מערכת הבריאות.

לישראל הסכם עם חברת מודרנה אשר צפויה לפרסם את תוצאות ניסוי היעילות שלה בימים הקרובים. מודרנה מפתחת חיסון על בסיס טכנולוגיה דומה לזו של פייזר, ולכן ההצלחה הראשונית של פייזר מעלה גם את הסיכוי להצלחה של החיסון של מודרנה.