מקדמים מאבק בדירקטוריון: אלטשולר שחם נגד בעלי השליטה בקדימהסטם

בית ההשקעות מתנגד לחידוש מינויו לדירקטור של מדען הראשי של החברה, מישל רבל, בטענה כי "כהונה של חבר הנהלה בדירקטוריון עלולה לפגוע ביכולת הדירקטוריון למלא את תפקידו"

מישל רבל / צילום: תמר מצפי
מישל רבל / צילום: תמר מצפי

לקראת אסיפת בעלי המניות של חברת הביומד קדימהסטם , המתוכננת בחודש הבא, מתפתח מאבק על הרכב הדירקטוריון שלה - בין בית ההשקעות אלטשולר שחם והדירקטורים החיצוניים של קדימהסטם, ובין בעל השליטה והמייסד שלה, פרופסור מישל רבל, המשמש כמדען הראשי של החברה, ושותפו לשליטה ג'וליאן רוג'רי.

כל זאת בחברה שפעילותה מתרכזת בפיתוח טיפול תאי למחלות ניוון שרירים סופנית (ALS) וסוכרת, הנמצאת במצב פיננסי מאתגר, ללא הכנסות, עם הפסדים מצטברים, סובלת מתזרים מזומנים שלילי ונושאת הערת "עסק חי" בדוחות הכספיים.

מניית קדימהסטם צללה כ-45% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי שוק נוכחי של כ-60 מיליון שקל.

בסוף השבוע האחרון נודע, כי אלטשולר שחם מתנגד לחידוש מינויו של רבל כדירקטור בחברה, וזאת משום שבבית ההשקעות סבורים, כי "כהונה של חבר הנהלה (למעט מנכ"ל) בדירקטוריון עלולה לפגוע ביכולתו של הדירקטוריון למלא את תפקידו בצורה נאותה".

באלטשולר שחם מציינים, כי במקרה שבו רבל יסיים את תפקידו כמדען הראשי, בית ההשקעות יוכל לתמוך בחידוש כהונתו בדירקטוריון.

כמו כן ממליצים באלטשולר שחם לבעלי המניות של קדימהסטם להצביע נגד מינוי כמה דירקטורים נוספים, ובהם פרופסור אריאל רבל, בנו של בעל השליטה, ואוליביה סמואל (המכהנים היום כדירקטורים חליפיים), וכן נגד מינוים לדירקטוריון של דורון בירגר, רון מירון וענת צור סגל.

באלטשולר שחם, המחזיק בכ-9% ממניות קדימהסטם, ממליצים לתמוך במינויים לדירקטוריון של דוד סולטן ואבי מייזלר, וכן בזה של רותי אלון, בעלת ותק ותפקידים בכירים בתעשיית מדעי החיים בישראל, שמונתה ליו"ר קדימהסטם בחודש מאי האחרון.

מול המלצותיו של אלטשולר שחם, רבל (עם 44% ממניות החברה) ורוג'רי (עם כ-15% מהמניות), פרסמו הודעה מטעמם עם המלצות הפוכות לבעלי המניות, ומבקשים מהם להצביע נגד מינוים של אלון, סולטן ומייזלר כדירקטורים, ולתמוך במינוים לדירקטוריון של רבל האב והבן, אוליביה, ביגר, מירון וצור-סגל.

המלצותיו של אלטשולר שחם בנוגע להרכב הדירקטוריון מגיעות לאחר שבתחילת החודש פרסמו הדירקטורים החיצוניים (דח"צים) של קדימהסטם, צליל קרן בלום, זיו עירוני ואילן הדר, הודעת עמדה שבה הביעו התנגדות נחרצת לניסיונו של רבל לשנות את הרכב הדירקטוריון.

עירוני, יש לציין, הוצע לכהונת דח"צ בקדימהסטם על-ידי אלטשולר שחם.

התנגדות הדח"צים למהלך שינוי הרכב הדירקטוריון הובעה תוך מתיחת ביקורת נחרצת על התנהלותו של רבל, וחשפה מתחים נמשכים בניהול החברה ויחסים "עכורים" בין רבל ובין מנכ"ל החברה, רמי אפשטיין, שהודיע בחודש אוקטובר על רצונו לסיים את כהונתו.

לפי הדח"צים, "מטרתו היחידה" של המהלך שמקדם רבל, היא לאפשר לו "לעשות בחברה כבתוך שלו, מתוך גישה מעוותת ושגויה שאינה מתאימה לחברה ציבורית".

עוד מציינים השלושה, כי בשבועות האחרונים התברר כי רבל "פועל בכובעו כנושא משרה בכירה בחברה מאחורי גבו של הדירקטוריון, שלא בהתאם לתוכנית העבודה שאושרה ותוך בזבוז משאבים ניכרים".

מול טענות אלה, מדגישים רבל ורוג'רי בפנייתם לבעלי המניות, כי "מטרתם היחידה של בעלי השליטה הינה לפעול לקידום עסקי החברה, הצלחתה והשאת רווחים לבעלי מניותיה", וכי "הרכב הדירקטוריון החדש יאפשר עבודה בהרמוניה ובשיתוף פעולה בין הצוות המקצועי בחברה ובין הדירקטוריון".

כן מציינים השניים, כי מאז עלתה דרישתו של רבל לשנות את הרכב הדירקטוריון, לטובת עתיד החברה, החל עליו "מכבש לחצים" מצד הדח"צים "לחזור בו מדרישתו", וכי נייר העמדה שפורסם "מהווה הוצאה לפועל של איומים", למרות שבפועל, "לטענות המועלות במסגרתו - אין כל בסיס ומדובר בטענות סרק".