שלישיית הצמרת: המרוץ על ראשות דירקטוריון ישראכרט מתחמם

בעוד כשבועיים יידרשו בעלי המניות בחברת כרטיסי האשראי להכריע מיהם חברי הדירקטוריון החדשים והיו"ר הבא • בין המתחרים על תפקיד היו"ר ארז יוסף, שהיה עד לאחרונה מבכירי בנק הפועלים • יו"ר הוועד בישראכרט שוב יוצא חזיתית נגד מועמדות יוסף

ארז יוסף / צלם סיון פרג
ארז יוסף / צלם סיון פרג

בעוד כשבועיים יידרשו בעלי המניות בחברת כרטיסי האשראי הגדולה במשק, ישראכרט, להכריע מיהם חברי הדירקטוריון החדשים שיצטרפו לחברה, ושמתוכם ימונה יו"ר החברה הבא. מדובר בהליך בחירת הדירקטורים הראשון של החברה כחברה שאין בה גרעין שליטה, והוא מרכז עניין רב. על התפקיד המתפנה של היו"ר ישנם כמה מתחרים, ובראשם ארז יוסף, שהיה עד לאחרונה מבכירי בנק הפועלים, תמר יסעור, שהייתה בעבר מבכירי בנק לאומי, ואמנון דיק, שהיה בעבר מנכ"ל בזק, ושמכהן בשנים האחרונות כדירקטור בשורה ארוכה של דירקטוריונים גדולים.

המרוץ האמור גורר לתוכו גורמים נוספים מעבר למתמודדים על מקום בדירקטוריון החברה, וסוחף לתוכו, בין היתר, את בנק הפועלים ואת ועד עובדי ישראכרט, שלוקח צד ויוצא נגד מי שהוא מסמן כסכנה.

עו"ד זיו עירוני פנה היום ליו"ר בנק הפועלים, ראובן קרופיק, כ"בעל מניות בבנק ומומחה לממשל תאגידי", ב"דרישה בטרם הגשת בקשה לאישור תובענה ייצוגית", בעניין ההתחייבות לכאורה של ארז יוסף להימנע מהתחרות בבנק בשנים הקרובות. המכתב ממוען לבנק הפועלים ולא ליוסף, ומביע תמיהה כיצד זה שהבנק מוכן לוותר ליוסף על התחייבותו כאמור, בהינתן שיש לו ידע נרחב בנוגע לאסטרטגיה של הבנק ביחס לחברות כרטיסי האשראי. לטענתו "טובת הבנק מחייבת למנוע מיוסף מלהתמנות לדירקטור בישראכרט, באמצעות עמידת הבנק על קיום תנאי הסכם הפרישה של יוסף מהבנק, בדגש על סעיף אי התחרות שבאותו הסכם".

עירוני ממשיך ואומר כי למיטב ידיעתו יוסף נתן לבנק "התחייבות מפורשת" שלא להתחרות בו. המכתב ששלח מגיע על רקע הערכות כי בבנק לא יעמדו בדרכו של יוסף, ומוכנים להגיע עימו להבנות בדבר תנאי הפרישה שלו מהבנק. יוסף, נזכיר, פרש מהבנק לאחר שלא נבחר למנכ"ל, בתום קריירה ארוכה בו, שבשיאה היה משנה למנכ"ל.

נוסף על המכתב של עירוני, ל"גלובס" נודע כי יו"ר ועד העובדים בישראכרט יוצא שוב נגד מועמדות יוסף. אהוד מלך, שכבר יצא נגד יוסף במייל ששלח לעובדי ישראכרט, שלח למועמדים לדירקטוריון החברה בסוף השבוע שעבר מכתב חריף נוסף נגד יוסף. במכתבו זה, שהגיע לידי "גלובס", כתב מלך כי "יוסף לא מכיר את ישראכרט כפי שהוא מתיימר להציג", תוך שחזר על קריאתו מהעבר, שלפיה "השילוב בין ארז יוסף לחברה הוא כמו שמן ומים".

עוד הוסיף מלך, כי לדידו "יוסף רחוק מלהיות מועמד ראוי ומתאים לתפקיד. אנחנו חוזרים ומנצלים את חלון הזמנים שעד למועד כינוסה של אסיפת בעלי המניות, על מנת להביע בפניכם את עמדתנו ומתוך רצון למנוע הידרדרות אפשרית ומיותרת במערכת יחסי העבודה וכניסה לשטחים של מאבק וזאת מתוך אחריות לעתידה של החברה".

מנגד, גורם בשוק טען היום כי לוועד עובדי ישראכרט אין מה להלין על יוסף מבחינה עניינית, וזאת משום שיוסף ייצג את בנק הפועלים באותם מגעים והיה צריך לדאוג לבנק ולאינטרס שלו.

ישראכרט, שבניהול רון וקסלר, תשנה בקרוב את אופי הדירקטוריון שלה כשייבחרו אליו שבעה חברים חדשים, שיכהנו לצד הדח"צים הנוכחיים דליה נרקיס ואבי הוכמן. השבעה יורכבו, כאמור, מחמישה דירקטורים רגילים, שמהם יבוא היו"ר הבא של החברה, ומעוד שני דח"צים. חמשת הדירקטורים "הרגילים" ייבחרו מבין יוסף, יסעור, דיק, שי פלדמן, בני שיזף, אילן כהן, דני ימין ושני הדירקטורים המכהנים יורם ויסברם ומתי טל. הדח"צים החדשים ייבחרו מבין חנה פרי-זן, נעמה גת, צבי פורמן וצפריר הולצבלט.