מנורה מבטחים וקבוצת בסט חוברות להקמת פרויקטי נדל"ן

השתיים הודיעו על שיתוף הפעולה שנועד להשקיע לדבריהם במיזמים בישראל ובחו"ל • אחד ממובילי הפעילות הוא עוזי לוי ששימש כמנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וכבכיר ב-WeWork

עוזי לוי/ צילום: איל יצהר
עוזי לוי/ צילום: איל יצהר

קבוצת הבנייה בסט וחברת הביטוח מנורה מבטחים, חתמו על הסכם מסגרת לשותפות עסקית לייזום ופיתוח נכסי נדל"ן. ההסכם מעגן שותפות מלאה בחלקים שווים בין החברות. במסגרת ההסכם, בכוונת החברות להשקיע בתקופה הקרובה במיזמי נדל"ן בישראל ובחו"ל.

עוזי לוי, ששימש עד לאחרונה כסגן נשיא ב-WeWork, וששימש בעברו כמנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר", מונה לאחרונה כמנכ"ל מנורה מבטחים נדל"ן. לדבריו ההסכם יאפשר לקבוצת מנורה להרחיב ולהעמיק את פעילותה בתחום הנדל"ן בישראל, ולהעצים את ההשקעות בתחום וזאת במטרה לגוון את תיק ההשקעות אשר מייצבות ומשביחות את תשואת תיק הנכסים של הקבוצה לטווח הארוך. הין היתר בוחנות כעת החברות עסקה בעיר נוף הגליל של מסחר ומשרדים, בהיקף של כ-40 אלף מ"ר באזור העסקים שבסמיכות לעירייה. בנוסף הן שוקלות להיכנס לתחום של דיור להשכרה בישראל ובקנדה. ללוי היכרות עם השוק הקנדי מפעילותו שם בעבר בחברת אלעד קנדה.

החיבור החדש בין חברת הביטוח מנורה ובסט הוא המשך של מגמה שמתחזקת לאחרונה. בחודש יולי האחרון נודע כי חברת הראל ביטוח מקימה שותפות עם חברת הנדל"ן תדהר וקבוצת היזמות נובארד לצורך איתור קרקעות, תכנון והשבחה והקמת פרויקטים לתעסוקה. ב־2018 רכשה הפניקס 25% מחברת אקרו נדל"ן, שעוסקת ביזמות נדל"ן בתחום המגורים והמשרדים, ובספטמבר 2019 רכשה חברת הביטוח מגדל מגרש להקמת מגדל משרדים בצומת עלית ברמת גן ב־325 מיליון שקל, אותו תקים בעצמה.