שני עובדים נהרגו בפיצוץ במפעל מתכות באשדוד; פועל נוסף במצב בינוני

צוותי חילוץ והצלה הוזעקו למפעל בעקבות דיווח על פיצוץ בשטחו • חובשים ופרמדיקים איתרו במקום שני עובדים ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותם • פועל נוסף פונה במצב בינוני לבית החולים אסותא בעיר

אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי
אמבולנס של מד"א / צילום: תמר מצפי

שני עובדים נהרגו היום (ג') בעקבות פיצוץ שאירע במפעל מתכות באשדוד. כוחות גדולים של חילוץ והצלה הוזעקו למקום. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה קבעו את מותם של השניים, ופינו פועל נוסף שנפצע באורח בינוני לבית החולים אסותא בעיר.

הדיווח על הפיצוץ התקבל במוקדי החירום סמוך לשעה 08:00. כוחות כיבוי גדולים הגיעו למפעל בניסיון לחלץ את העובדים. חובשים ופרמדיקים של מד"א הבחינו עם הגעתם בשני עובדים, ללא סימני חיים, ובשל מצבם נאלצו לקבוע את מותם בזירה. במקביל, הצוותים העניקו טיפול רפואי לפצוע נוסף, בן 40, ופינו אותו לבית החולים. על פי הצוותים - פצוע נוסף פונה באורח עצמאי לבית החולים.

"כשהגענו למקום ראינו הרס רב", סיפרו מתן כהן ומיכאל ארליכמן, פרמדיקים במד"א שהגיעו למקום. "אותרו שני גברים כבני 40 מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותם במקום. הסריקות לאיתור עובדים נוספים שהיו במפעל נמשכות. אנחנו כאן עם כוחות גדולים וערוכים להעניק טיפול רפואי אם ימצאו נפגעים נוספים".

השניים הוסיפו כי "גבר כבן 35 חולץ על ידי אנשים במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה קשה ברגל. הם הכניסו אותו לרכב פרטי ויצאו איתו לחבירה איתנו. העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך טיפול מציל חיים כשמצבו בינוני ובהמשך הוא הורדם".