עסקת ענק בחיפה: אפל שוכרת שטח בפארק מת"ם ב-30 מיליון שקל לשנה

ענקית הטכנולוגיה אפל, שמפעילה בישראל שני מרכזי פיתוח, תשכור מגב ים את השטח בפארק מת"ם שכולל גם 620 מקומות חניה תת קרקעיים • לפי הודעת גב ים לבורסה, תקופת השכירות תתחיל לאחר השלמת הקמת החלק הראשון בפרויקט, במהלך הרבעון השלישי של 2022

חברת הנדל"ן המניב גב-ים תשכיר שטח של 28 אלף מ"ר לחברת אפל בחיפה. בהודעה שפרסמה גב ים נאמר כי: "ביום 16 בנובמבר 2020 חתמה החברה הבת, מת"ם - מרכז תעשיות מדע חיפה בע"מ ('מת"ם') על הסכם שכירות עם חברת הייטק בינלאומית מובילה ('השוכרת'), לשכירות שטח של 28 אלף מ"ר עילי וכ-620 מקומות חניה תת-קרקעיים, בפארק מתם, חיפה ('הסכם השכירות')". מבדיקת גלובס נמצא כי מדובר בחברת אפל.

מגדלי מתם מזרח / צילום: הדמיה: ויופוינט
 מגדלי מתם מזרח / צילום: הדמיה: ויופוינט

כן נאמר בהודעת החברה כי "על-פי הסכם השכירות, השוכרת תשכור את כלל שטחי השלב הראשון בפרויקט החדש המוקם בימים אלו בפארק מתם - מגדלי מתם מזרח - לתקופה בת 7 שנים (עם אופציות להארכה), בתמורה לסך כולל של כ-30 מיליון שקל לשנה. תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של השלב הראשון בפרויקט, הצפויה להתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022".

לגב-ים פריסה גדולה של נכסים מניבים בישראל, כאשר 74% אחוז מהם מושכרים למשרדים, 19% ללוגיסטיקה ועשייה והשאר למסחר.

בראיון שהעניק מנכ"ל החברה, אבי יעקובוביץ', לגלובס לפני כחודשיים הוא טען כי הקורונה היא לא יותר מ"מכה קלה בכנף" עבורם, וכי "פארקי הייטק. זה הדבר הבא. היה לנו פרויקט מגורים ברמת הנשיא בחיפה, והוא גם היה רווחי, אבל החלטנו לצאת משם ולשים את כל הפוקוס בפעילות של פארקי הייטק. אנחנו לא מתעסקים במגורים אלא במה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, וזה פעילות ייזום של פארקים לתעסוקה".

בגב ים סירבו להתייחס לזהות השוכרים.