ח"כ יצחק כהן נאלץ להתפטר מתפקיד שר במשרד האוצר

כהן נאלץ להתפטר מתפקיד שר במשרד האוצר לאחר שליצמן החליט לחזור לשמש כשר הבינוי והשיכון ונוצר עודף של שרים בממשלה • כהן יחזור לתפקיד סגן שר באוצר

יצחק כהן / צילום: כדיה לוי, גלובס
יצחק כהן / צילום: כדיה לוי, גלובס

ח"כ יצחק כהן (ש"ס) חוזר לשמש סגן שר במשרד האוצר לאחר שלושה חודשים שבהם מילא משרת שר. כהן נאלץ לוותר על המשרה לאחר שסגן שר הבינוי והשיכון הרב יעקב ליצמן החליט שהוא חוזר לשמש כשר הבינוי והשיכון, זאת לאחר שכהן הודיע על עזיבת התפקיד במשרד הבינוי והשיכון בשבוע שעבר.

כתוצאה מהחלטתו של ליצמן נוצר למעשה עודף של שרים בממשלה, המונה גם כך מספר שיא של 36 שרים, מה שחייב החלטת ממשלה על הגדלת מספר השרים. במגעים שהתנהלו אתמול בין ש"ס לכחול לבן היה נראה כי מנהיג כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, נוטה להסכים למהלך של הגדלת מספר שרי הממשלה, גם בשל היכרות אישית עם כהן וקשר טוב עימו. הבוקר הביעו בכירים בכחול לבן התנגדות בפני גנץ להסכמה בשל המבוי הסתום עם הליכוד בסוגיית המינויים הבכירים. גנץ חזר בו, וכהן נאלץ להתפטר ולחזור למעמד סגן שר באוצר. בכירים בש"ס אומרים כי גנץ וכחול לבן הראו קטנוניות ופגעו בקשר החיובי בין המפלגות.

כהן משמש כסגן שר במשרד האוצר מאז הקמת הממשלה הקודמת ב-2015. בתקופתו של שר האוצר הקודם משה כחלון נהנה כהן מעצמאות ויד חופשית שאפשרו לו לקדם מהלכים בשוק ההון ואולם בקדנציה הנוכחית הוא מתקשה לשתף פעולה עם שר האוצר ישראל כ"ץ.

בש"ס אמרו היום: "גנץ הבטיח אמש לשר דרעי לאפשר לאיציק כהן להישאר שר כי זה דרש את הסכמתו, בשם השוויוניות הנדרשת בין שני חלקי הממשלה. היום בבוקר, כנראה בלחץ גורמים בכחול לבן, הוא חזר בו ודרש בתמורה למנות מנכ"ל משרד משפטים. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".