ח”כ יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון

אחרי דיון אצל נתניהו, סוכם שליצמן יחזור לתפקיד • המינוי עשוי להיות מאושר עוד הערב במליאת הכנסת

יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט
יעקב ליצמן / צילום: מארק ישראל סלם - ג'רוזלם פוסט

חודשיים בדיוק לאחר שהתפטר מתפקידו כשר השיכון במחאה על הסגר בחגי תשרי, הודיע הערב ח"כ יעקב ליצמן על חזרתו לאותו התפקיד. ליצמן נועד אחר הצהריים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בבלפור ושם עדכן אותו בהחלטה לשוב למשרד השיכון.

אף שהעדפתו הראשונה של ליצמן הייתה למנות אדם אחר לתפקיד ולהמשיך לנהל את המשרד מרחוק לאחר התפטרותו של איציק כהן מתפקיד השר, בעקבות לחצים פנים סיעתיים החליט לשוב בעצמו למשרד השיכון.

אחד השמות שעלה להחליף את כהן המתפטר היה מנכ"ל המשרד יאיר פינס, אולם בשל התנגדות חברי יהדות התורה למינוי, נאלץ ליצמן לחשוב על מוצא אחר. גם פינס עצמו סרב לקבל על עצמו את התפקיד, שכן הוא אינו רוצה להיות חלק מהדרג הפוליטי במשרד.

רק לאחר שקיבל את אישור האדמו"ר מגור לכך, התחיל לעבוד על ההודעה על חזרתו לתפקיד ומיהר לעדכן על כך את נתניהו. בהמשך הערב צפוי המינוי המחודש של ליצמן להיות מאושר במליאת הכנסת. אולי בזה, יבוא הסוף לסאגת ההתפטרויות של ליצמן ממשרדי הממשלה.

חברי אגודת ישראל סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וח"כ הרב ישראל אייכלר מיהרו לברך על החלטתו של ליצמן הערב ומסרו יחד: "אנו מברכים על מינויו של איש אגודת ישראל ח"כ הרב יעקב ליצמן שימונה מחדש לתפקיד שר השיכון. אנו שמחים כי נושא הדיור יקבל את המקום הראוי לנוכח מצוקת הדיור. הצלחה במשרד השיכון היא הצלחת היהדות החרדית".