לאחר אישור הסכם השלום: שר החוץ הבחרייני נחת בישראל

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל את פני שר החוץ עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני והמשלחת מבחריין שנחתה בארץ • בהמשך ייפגש שר החוץ הבחרייני עם ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקאי מייק פומפאו • על הפרק: שיתופי פעולה כלכליים, הסכמי תעופה וייבוא וייצוא

שדה חובהשר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני ושר החוץ גבי אשכנזי / צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ
שדה חובהשר החוץ הבחרייני עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני ושר החוץ גבי אשכנזי / צילום: מירי שמעונוביץ, משרד החוץ

משלחת רשמית של בחריין ובראשה שר החוץ עבד א-לטיף בן ראשד א-זיאני הגיעה לישראל לפני הצהריים בטיסה ישירה ממנאמה. זהו ביקור רשמי ראשון בארץ אחרי חתימת הסכם השלום בין המדינות. שר החוץ גבי אשכנזי קיבל את פניו של א-זיאני, והוא נפגש עימו לדון עם צוותי עבודה על השלמת ההסכמים הפרטניים השונים, בהם פתיחת השגרירויות, אשרות כניסה (גם כאן סביר שיוסכם על ביטול הצורך באשרות כניסה מראש לאזרחי שתי המדינות כפי שנחתם עם האמירויות), הסכמי תעופה, שיתופי פעולה כלכליים, ייבוא וייצוא ועוד.

בהמשך, עתיד להתקיים מפגש טרילטרלי בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ האמריקאי מייק פומפאו, שהגיע גם הוא לישראל בעיצומו של סיור במזרח התיכון. בהמשך תתקיים פגישה אישית בין שר החוץ הבחרייני לנתניהו.

כזכור, בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת את הסכם השלום בין ישראל וממלכת בחריין, ברוב של 62 תומכים מול 14 מתנגדים. בחודש שעבר ביקרה משלחת ישראלית רשמית ראשונה במנאמה, בירת בחריין.

הביקור מהווה גם מעין הכרזה כי על אף השינוי בממשל האמריקאי, נמשכים במלוא המרץ המהלכים המעשיים והדיפלומטיים בהסכמים בין ישראל לבחריין והאמירויות.