נתניהו הודיע על תוכנית סיוע בהיקף מיליארד שקל ליישובי עוטף עזה

התוכנית כוללת הטבות מס והנחות בארנונה לצד תגבור פעולות רווחה והשקעות תחומי חינוך ופיתוח תשתיות • הממשלה צפויה להביא בשבוע הבא החלטה לסיוע גם לאשקלון

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר על תוכנית סיוע רחבת היקף של למעלה ממיליארד שקל ליישובי עוטף רצועת עזה. התוכנית כוללת, בין השאר, הטבות מס והנחות בארנונה, יצירת מנועי צמיחה כמו פיתוח תחום האגריטק, תגבור פעולות רווחה, חיזוק הביטחון האישי, השקעות בתחומי החינוך ופיתוח תשתיות.

נתניהו כינס הבוקר (א') את ראשי הרשויות מעוטף עזה לשיחת וידאו, יחד עם שר האוצר כ"ץ ושר הפנים דרעי, ועידכן אותם בפרטי התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף עזה.

נתניהו אמר במפגש כי הממשלה בשבוע הבא תביא החלטה לסיוע גם לאשקלון. "אף על פי שאנחנו רואים גם בעוטף וגם באשקלון ביקוש הולך וגובר לדירות. אנשים רוצים לבוא, כולל היישוב החדש שעל הקמתו הכרזנו בשבועות האחרונים", אמר נתניהו. בעניין הביטחוני ציין נתניהו: "המדיניות הביטחונית התקיפה שלנו - כפי שבאה לידי ביטוי רק אתמול, על כל פגיעה שמכוונת כלפינו - לצד חיזוק החוסן האזרחי והתנופה באזור הם המענה האמיתי לארגוני הטרור. הם באים לעקור, אנחנו באים לנטוע".

שר הפנים דרעי קישר את המהלך לבן גוריון: ״אנחנו מציינים היום את יום בן גוריון וזה מועד מצוין לחיזוק נוסף ומשמעותי של יישובי עוטף עזה בתקציבים גדולים שיופנו לשיפור השירות לתושבים ולשמירה על ביטחונם. תושבי העוטף הם החלוצים האמיתיים של ימינו ועבדנו קשה כדי לאשר את ההחלטה לסייע להם. זאת כמובן בעזרת המנהיגות המקומית והמקצועית שפועלת יום יום אל מול אתגרים יוצאי דופן באופן אחראי. מוטלת עלינו האחריות להמשיך לספק את כל הכלים הדרושים לרשויות בעוטף כדי להתחזק ולהצליח".

בפגישה השתתפו אלון דוידי ראש עיריית שדרות, תמיר עידאן ראש מועצת שדות הנגב, גדי ירקוני ראש מועצה אזורית אשכול, אופיר לבשטיין ראש מועצה אזורית שער הנגב ואיתמר רביבו ראש מועצה אזורית חוף אשקלון.