דרעי: "שר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים"

שר הפנים תקף את בני גנץ על הכרזת הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות: "הקמת הוועדה תהפוך את מערכת הביטחון לכלי לתעמולה פוליטית" • נתניהו: "נועד להביא מסקנה תפורה מראש ולקושש קולות" • גנץ: "כל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו"

שר הפנים, אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
שר הפנים, אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

אווירת בחירות בכנסת: בזמן שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד הודיע קרא לכחול לבן לתמוך בחוק לפיזור הכנסת, יו"ר ש"ס אריה דרעי פתח במתקפה חזיתית נגד בני גנץ, שאולי תדחוף אותו דווקא לזרועות השותף לשעבר.

דרעי האשים את יו"ר כחול לבן בישיבת סיעת ש"ס בהעדפת שיקולים פוליטיים על חשבון ביטחון המדינה בהכרזתו על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. "אתמול נפל דבר בישראל. כחבר ותיק בקבינט הביטחוני אני לצערי יכול לקבוע ששר הביטחון חצה קו אדום בגלל שיקולים פוליטיים. הקמת הוועדה תהפוך את מערכת הביטחון לכלי לתעמולה פוליטית. אני קורא מכאן לשר הביטחון ידידי גנץ חזור בך ונמשיך לשמור את מערכת הביטחון מחוץ למשחק הפוליטי".

עוד אמר דרעי כי נראה שהמערכת הפוליטית מדרדרת לבחירות ואמר "הייתי מהדוחפים הגדולים לממשלה הזו. עכשיו אנחנו בשעת נעילה של הממשלה הזו ואנחנו חייבים להתמקד בטיפול בקורונה ולהחזיר מיידית את כל ילדי ישראל ללימודים, להחזיר לעבודה מאות אלפים. אם לא נתעלה עכשיו יהיה מאוחר מדי ואת המחיר ישלם עם ישראל כולו".

גם נתניהו התייחס לראשונה לוועדת החקירה, ואמר כי "בושה שגנץ משתמש בצה"ל ככלי לניגוח פוליטי. אחרי שכל גורמי האכיפה קבעו פעם אחר פעם שלרה"מ אין קשר לפרשת הצוללות, גנץ מינה ועדה תפורה בראשות מי שקרא לי להתפטר. זה נועד להביא מסקנה תפורה מראש ולקושש קולות. זה בושה. אף שר ביטחון לא עשה שימוש פוליטי כל כך בוטה במערכת הביטחון. אני מקווה שגנץ יתאושש מהפאודה הזאת".

מוקדם יותר, נאם גנץ בפני סיעת כחול לבן ואמר "אני לא חושש מבחירות - אני פשוט לא חושב שהן הדבר הנדרש למדינת ישראל, ואמשיך לפעול ככל שאוכל למען הממשלה הזאת". בהתייחס להקמת ועדת הבדיקה לנושא הצוללות עליה הכריז אתמול, אמר גנץ כי "לאחר שבחנתי מחדש את נושא הצוללות ועדכנתי את ראש הממשלה החלטתי להקים ועדת בדיקה ממשלתית לרכש ספינות המגן והצוללות. לכאורה, ראש הממשלה צריך היה להיות מעוניין יותר מכל אדם אחר בוועדת הבדיקה הזו.אם, כפי שטוענים הוא ואנשיו - הנושא נסרק במסרקות ברזל ואין בן רבב - הרי שכל אדם אחר המשוכנע בחפותו היה שמח על ההזדמנות להוכיח לעיני כל את צדקתו".

גנץ גם האשים ביותר מרמז את נתניהו בהדלפת טיסתו הסודית לסעודיה אמש ואמר כי "הדלפת הטיסה החשאית של ראש הממשלה הינה צעד חסר אחריות. לא כך אני נוהג. מעולם לא נהגתי כך ומעולם לא אנהג כך ואני חושב שבהקשר הזה אזרחי ישראל צריכים להיות מוטרדים".

הצעת חוק לפיזור הכנסת

לפיד הודיע היום בצהריים כי כבר בשבוע הבא הוא יהיה להצבעה את הצעת החוק לפירוק הממשלה הקיימת והחלפתה בממשלה אחרת. לפיד אמר היום כי "ב-2 בדצמבר, יום רביעי הבא, אנחנו נעלה להצבעה חוק לפיזור הכנסת. לא נמשוך אותו ברגע האחרון. לא ננהל על זה משא ומתן, החוק יעלה להצבעה. הגיע הזמן לבחירות. מהממשלה הזו לא ייצא כלום. מדובר באוסף פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם. בג'ובים שלהם. במריבות העלובות שלהם. אנחנו צריכים ממשלה אחרת. 18 שרים. אנשים ישרים וטובים שבאו לעבוד. אנחנו צריכים ממשלה שהציבור יאמין לה. שאפשר לסמוך עליה שתחזיר את אמון הציבור בהנהגה ותוציא אותנו מהבוץ. אני קורא לכל סיעות הבית: זה רגע המבחן. אם מדינת ישראל חשובה לכם, נשים סוף לממשלה הגרועה בתולדות המדינה. נשים סוף לכהונתו של נתניהו".