הביטקוין חצה את רף ה-19 אלף דולר - מרחק נגיעה משיא כל הזמנים

שער הביטקוין זינק בכ-40% מתחילת נובמבר והשלים עלייה של כ-165% מתחילת השנה • מחירו של את'ר, המטבע השני בגודלו בשוק הקריפטו, חצה אתמול את רף ה-600 דולר לראשונה מאז יוני 2018

שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP
שלט "כאן מקבלים ביטקוין" מחוץ לבית עסק / צילום: Gillian Flaccus, AFP

ראלי הביטקוין נמשך: מחיר הביטקוין (BTC) הגיע היום (ג') בצהריים לרמה של יותר מ-19 אלף דולר, לראשונה מאז אמצע דצמבר 2017. במחיר ממוצע של 19,030 דולר, שבו נסחר הביטקוין בסביבות השעה 12:00 בצהריים (שעון ישראל), רחוק הביטקוין רק בכ-1,060 דולר ממחיר שיא כל הזמנים, 20,089 דולר, שאליו טיפס לזמן קצר לפני כשלוש שנים, ב-17 בדצמבר 2017.

ביממה האחרונה טיפס מחיר הביטקוין בכ-3%, לפי נתוני אתר CoinMarketCap, לרמה שמשקפת לו שווי שוק של כ-353 מיליארד דולר - שווי השוק הגבוה ביותר של ביטקוין בכל הזמנים. חציית רף ה-19 אלף דולר נרשמה לאחר ששער הביטקוין זינק בכ-40% מתחילת נובמבר והשלים עלייה של כ-165% מתחילת השנה.

בבורסות הקריפטו, נרשמת עלייה במחזורי המסחר בביטקוין. ביום רביעי שעבר, כשביטקוין חצה את רף ה-18 אלף דולר לראשונה מאז 2017, מחזורי המסחר המדווחים בבורסות עלו משמעותית, מרמה של 30-20 מיליארד דולר לכ-49 מיליארד דולר. ביממה האחרונה הגיעו המחזורים לרמה של 52-51 מיליארד דולר.

הגורמים העיקריים שמסבירים את זינוק מחיר הביטקוין, כוללים השקעות ביטקוין גדולות שבוצעו בחודשים האחרונים על-ידי חברות שנסחרות בוול סטריט, כמו החברות האמריקאיות MicroStrategy ו-Square; השקת אפשרות המסחר במטבעות קריפטו בפלטפורמת התשלומים המקוונים של פייפאל; ונוסף על כך, חציית הביטקוין במאי האחרון - שהובילה לצמצום בהיצע של מטבעות ביטקוין חדשים. על רקע זה, בחודשים האחרונים גובר העניין של משקיעים מוסדיים בשוק הקריפטו - ואילו כורי הביטקוין נמנעים באחרונה ממכירת מטבעות הביטקוין החדשים שהם מייצרים.

הראלי של שוק הקריפטו אינו נחלתו של ביטקוין בלבד. מחירו של את'ר, המטבע השני בשווי השוק שלו מבין מטבעות הקריפטו, חצה אתמול את רף ה-600 דולר לראשונה מאז יוני 2018, כפי שדיווחנו ב"גלובס". את'ר (ETH), המטבע של פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום, נסחר בשעות הצהריים במחיר ממוצע של כ-608 דולר. מתחילת נובמבר קפץ מחירו הדולרי של את'ר בכ-53%, כשהוא משלים זינוק של 365% מתחילת השנה. 

אלי מיזרוח, מנכ"ל Silver Castle, בית השקעות לנכסים דיגיטליים, סבור כי מי שהובילו את מגמת עליות השערים של ביטקוין בחודשים האחרונים, הם בעיקר משקיעים מוסדיים ומשקיעים גדולים, שהתחילו להשקיע בביטקוין. "אנחנו מעריכים שגם אם יהיה תיקון בטווח הקצר, בגלל משקיעים גדולים שירצו לממש רווחים שהצטברו בחודשים האחרונים, הרי שמאחר שמדובר במשקיעים לטווח ארוך ובמגמה עולמית, להערכתנו, שער הביטקוין ימשיך במגמת העלייה, כשברקע גם תהליכי רגולציה מואצים שהופכים את ההשקעה לאטרקטיבית יותר", אמר היום מיזרוח ל"גלובס".