משבר בקואליציה? תהליך אישור תקציב 2021 יוצא לדרך

שר האוצר הודיע כי ייפגש ביום שני הקרוב עם ראש הממשלה ויציג לו את תקציב המדינה ל-2021 • לאחר מכן יפעל משרד האוצר להעביר בפברואר 2021 את הליכי האישור של התקציב בכנסת • המהלך לא זוכה לתמיכת כחול לבן, וספק אם הוא יצא לפועל

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

כאילו אין משבר - תהליך אישור תקציב 2021 יוצא לדרך: שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום כי יקיים ביום שני הקרוב ישיבה ראשונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להצגת תקציב המדינה. במסגרת הישיבה יציגו כ"ץ והדרג המקצועי באוצר לנתניהו את מסגרת תקציב 2021 יחד עם חוק ההסדרים הכולל את השינויים המבניים שהאוצר מבקש לקדם במשק.

דוברו של שר האוצר ציין כי לאחר אישור רה"מ, יפעל האוצר מול גורמי הקואליציה ומשרדי הממשלה השונים, בהם גם משרד המשפטים, כדי לסכם את פרטי התקציב ולהביאו לאישור הממשלה בהקדם.

לאחר מכן יפעל משרד האוצר להעביר במהלך חודש פברואר 2021 את הליכי האישור של התקציב בכנסת. עד כה לא הצליח כ"ץ לקבל את הסכמת 'כחול-לבן' למהלכיו וקיים ספק אם התקציב אכן יגיע לאישור הממשלה ביעד הזמן שקבע שר האוצר.

נציין כי חוק ההסדרים שהכין האוצר כולל כ-50 שינויים מבניים ורפורמות בתחומי פעילותם של משרדי הממשלה השונים. מרבית השינויים והתוכניות הוצגו כבר ביוני מתוך מחשבה שתהליך אישור התקציב יסתיים עד סוף אוגוסט. החלקים החדשים שצורפו לחוק ממתינים ככל הידוע לאישור משרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה.

השר כ"ץ הבהיר בדיונים הפנימיים כי הוא נחוש לקדם במהירות את תקציב 2021 יחד עם הרפורמות החשובות, שמטרתן להבטיח את התאוששות וצמיחת המשק הישראלי בתקופה שלאחר משבר הקורונה, זאת לצד המשך הסיוע לשכירים, העצמאים ובעלי העסקים עד לסיום המשבר.