מספנות ישראל: עסקה עם מדינה באסיה בהיקף של כ-128 מיליון דולר

מספנות ישראל תספק את כלי השיט במהלך תקופה של כ-3 וחצי שנים, על פי אבני דרך שנקבעו בין הצדדים • ההסכם כפוף להשלמת תהליכים רגולטוריים במדינה האסייתית

בעלי השליטה במספנות ישראל: שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב / צילום: איל פרידמן
בעלי השליטה במספנות ישראל: שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב / צילום: איל פרידמן

חברת תעשיות מספנות ישראל מדווחת היום על עסקה משמעותית של חברת הבת, מספנות ישראל, העוסקת בייצור כלי שיט.

החברה השלימה תהליך של מו"מ על הסכם לייצור והספקת כלי שיט, ציוד ושירותים למדינה במזרח אסיה. היקפה הכספי של העסקה עומד על כ-128 מיליון דולר, כאשר מספנות ישראל תספק את כלי השיט במהלך תקופה של כ-3 וחצי שנים, על פי אבני דרך שנקבעו בין הצדדים.

ההסכם כפוף להשלמת תהליכים רגולטוריים במדינה האסייתית.

במסגרת העסקה תבצע מספנות ישראל , בנוסף לאספקת המוצרים, שדרוג של מספנת הלקוח והעברת ידע ללקוח לצורך הרכבת חלק מכלי השיט במדינת הלקוח, וכן הדרכות של נציגי הלקוח בכל הקשור לתפעול כלי השיט, אחזקתו והרכבת חלק מכלי השיט במדינת הלקוח.

במספנות ישראל מציינים עוד כי העסקה מבוצעת במסגרת עסקת ממשלה-ממשלה, כאשר החברה הבת התחייבה כלפי מדינת ישראל לביצועו המלא של ההסכם ולבקרה של משרד הביטחון של מדינת ישראל על ביצועה והשלמתה של העסקה.

מספנות ישראל, הנמצאת בשליטת שלומי פוגל, משפחת שמלצר, סמי קצב וחברת גולד בונד הבורסאית (שבעלי השליטה בה הם פוגל ושמלצר), מחלקת את פעילותה לשלושה מגזרים עיקריים: המגזר הימי (מספנות), מגזר הנמל (טעינת ופריקת מטענים) ומגזר המלט. בסך הכול מעסיקה מספנות ישראל כ-450 עובדים, ומנכ"ל החברה הוא צבי שכטרמן. 

איתן צוקר, מנכ"ל מספנות ישראל, ציין כי "העסקה הנוכחית ממחישה את מיצובה של מספנות ישראל כשחקנית בינלאומית מובילה בתחום ייצור כלי השיט. העסקה, ככל שתאושר סופית, תביא להגדלה משמעותית של צבר העבודות של מספנות ישראל, ותבטיח לחברה צמיחה בהכנסותיה בשנים הקרובות".

תעשיות מספנות ישראל השלימה בספטמבר האחרון הנפקה ראשונית לציבור (IPO), במסגרתה גייסה כ-340 מיליון שקל ברוטו תמורת כ-20% ממניותיה. החברה נסחרת במדד ת"א 90. צבר ההזמנות של החברה במועד ההנפקה הסתכם בכ-300 מיליון שקל, כאשר עיסקה זו צפויה להכפיל את הצבר הנוכחי.