מחזות הזמר שולטים: הפרסומת לפרטנר היא האהובה והזכורה ביותר השבוע

הפרסומת לפרטנר באמצעות מקאן ת"א ממשיכה - שבוע שני ברציפות - להיות הפרסומת האהודה ביותר עם שיעורי האהדה הגבוהים ביותר שנרשמו בשלושת החודשים האחרונים

כמו על המסך, כך גם בדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות שולט ז'אנר מחזות הזמר ביד רמה. הפרסומת לפרטנר, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב, ממשיכה להיות זה השבוע השני ברציפות הפרסומת האהודה ביותר, עם שיעורי אהדה גבוהים יחסית של כ-25.8%. שיעורי האהדה הם הגבוהים שנרשמו מזה שלושה חודשים ומזכירים את הנתונים שרשמו בעבר הפרסומות של yes.

לא רק נתוני האהדה מזכירים את yes - בפרסומות כולה יש אלמנטים רבים המזכירים את השפה הפרסומית הישנה של yes, לרבות השימוש בילדה מזמרת, שיבושי השפה, השילוב מאנגלית לעברית וכדומה. לא מין הנמנע כי הדמיון נובע בין היתר מכך שהפרסומת הנוכחית של פרטנר נעשתה בידי מקאן - אותו משרד פרסום שהטווה את השפה הפרסומית הקודמת של yes. גם שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים באופן יחסי ועומדים על 10.5%.

זכורות
 זכורות

סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, מציין כי הפרסומת זוכה לשיעורי האהדה הגבוהים ביותר שנראו במדד מזה שלושה חודשים, וזה כולל גם את כל פרסומות חברות התקשורת שנכנסו למדד במהלך החודשים האחרונים.

הוא מוסיף ומציין כי "מבדיקה שערכנו, שיעורי האהדה לפרסומת חוצת חברות, כלומר הפרסומת היא האהודה ביותר לא רק בקרב לקוחות פרטנר עצמם אלא בקרב לקוחות כל חברות האינטרנט המובילות".

מעניין לראות שדווקא הפרסומת של yes, באמצעות אדלר-חומסקי, רושמת הצלחה נמוכה ביחס לעבר. הפרסומת ממוקמת במקום הרביעי בלבד בדירוג הפרסומות האהודות, זאת למרות השימוש בזמרת נועה קירל והפראפרזה שעושה הפרסומת לסצנת שיר יום ההולדת ששרה מרלין מונרו לנשיא ארה"ב ג'ף קנדי. שיעורי האהדה לפרסומת עומדים על 10.5%, ושיעורי הזכירה על 3.9%.

במקום השני בדירוג הזכורות ממוקמת הפרסומת של מפעל הפיס, באמצעות אדלר-חומסקי ובכיכובו של ערן זרחוביץ'. לפרסומות עם זרחוביץ' יש בדרך-כלל קו קבוע ומזוהה שבו הוא מגלם את הנודניק התורן, אולם בסבב הנוכחי נראה כי במשרד הפרסום לא התאפקו, והפכו גם את הפרסומת הנוכחית לפרסומת מזמרת, שהצטרפה אל המבול האינסופי של פרסומות מזמרות, שהמסך ממילא מלא בהם בימים אלה.

שיעורי האהדה לפרסומת אומנם גבוהים יחסית - 13.3% - אולם שיעורי הזכירה נמוכים - 1.9%. כלומר, הפרסומת איננה נמצאת ברף מודעות גבוה של הצופה, אולם כשהוא נזכר בה, הפרסומת זוכה לאהדה.

מעניין לראות שדווקא פרסומות ששומרות על קו פרסומי קונסיסטנטי שאינו מושפע מהסביבה אלא נאמן לקו הפרסומי הקבוע, זוכות להצלחה בדירוג. שתי דוגמאות לכך הן הפרסומת של תנובה באמצעות מקאן תל אביב והפרסומת של ביטוח ישיר באמצעות באומן-בר-ריבנאי. הפרסומת לביטוח ישיר ממוקמת במקום השני בדירוג הזכורות עם שיעורי זכירה של 5.1% ובמקום השלישי בדירוג האהדה עם שיעורי אהדה של 11.1%.

הפרסומת לקוטג' תנובה בכיכובו של רשף לוי ממוקמת במקום הרביעי בדירוג הזכירה ובמקום החמישי בדירוג האהדה.

אינפלציה של פרסומות מזמרות

כאמור, המסך מוצף בימים אלה במספר לא מבוטל של פרסומות ש"מתלבשות" על שיר מוכר שברוחו נעשית הפרסומת. אומנם בדירוג הנוכחי משולבות שלוש פרסומות כאלה, אבל אלה פרסומות שמושקע בהן הרבה כסף בפרסום, הן נוכחות על המסך ובמיקומים גבוהים, וביחד עם השיר המוכר זה מסייע להיכנס למודעות של הצופה.

עם זאת, כמות לא מבוטלת של פרסומות מזמרות נותרות מחוץ לדירוג ולא מצליחות להותיר חותם. יש להניח כי האינפלציה של פרסומות מהסוג הזה הופך אותן ל"רעש לבן" שלא מותיר זכר אצל הצופה.

הקמפיין המושקע ביותר השבוע הוא של סופר-פארם. בקמפיין, באמצעות משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי הושקעו, כ-1.7 מיליון שקל.

מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עמד לפי נתוני יפעת בקרת פרסום על 493, בהשוואה ל-461 בשבוע שעבר. קפיצה נרשמה גם בהיקף ההשקעה במדיה, מ-45 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-46 מיליון שקל השבוע.