להב אל.אר חתמה על הסכם למכירת מרכז קניות בהאנובר ברווח של 17 מיליון שקל

הנכס עצמו נרכש לפני כשנה בתמורה לכ-30 מיליון שקל (כ-7.8 מיליון אירו, CAP 8%), כאשר העסקה משקפת לחברה תשואה של מעל לכ-60% תוך כשנה בלבד - רווח של כ-20 מיליון שקל (כ-4.5 מיליון אירו)

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר
אבי לוי, מנכ"ל מליסרון / צילום: איל יצהר

להב אל.אר שבשליטת אבי לוי, חתמה על הסכם למכירת מרכז קניות שכונתי הממוקם בהנובר בתמורה לכ-50 מיליון שקל (כ-11 מיליון אירו).

הנכס עצמו נרכש לפני כשנה בתמורה לכ-30 מיליון שקל (כ-7.8 מיליון אירו, CAP 8%), כאשר העסקה משקפת לחברה תשואה של מעל לכ-60% תוך כשנה בלבד - רווח של כ-20 מיליון שקל (כ-4.5 מיליון אירו).

הנכס עצמו נשא הלוואה, ולאחר החזר ההלוואה צפויה להב בחלקה לקבל תזרים של כ-17 מיליון שקל ורווח כולל בחלקה של להב של כ-15 מיליון שקל (לפני מס). העסקה משקפת תשואה של כ-100% לשנה על ההון העצמי שהושקע בעסקה.

המרכז השכונתי שנמכר נרכש ב-11.16.19 תמורת כ-30 מיליון שקל, הושבח, ונמכר בתמורה לכ-50 מיליון שקל. התשואה בה נמכר הנכס היא כ-5.2% (CAP), שטחו של המרכז עומד על כ-5,000 מ"ר, כולל שוכרים חזקים כגון ALDI ו-REWE ושכר הדירה השנתי שלו הינו כ-621 אלף אירו.

האסטרטגיה של להב אל.אר כוללת רכישת מרכזים מסחריים אטרקטיביים, אחזקתם, ניהולם והשבחתם, כאשר מכירת הנכס הנוכחי הינה בהתאם לאסטרטגיית החברה להשבחת נכסים. מרכזים אלה הם ברובם מרכזים שכונתיים המשרתים צרכי אוכלוסייה מקומית, וכוללים רשתות סופרמרקט ו-"עשה זאת בעצמך".

במסגרת האסטרטגיה, החברה בוחנת את איכות השוכרים, תנאי השכירות ופוטנציאל ההשבחה, כאשר כיום היא נהנית משיעורי תפוסה גבוהים במרכזיה. החברה מנהלת את המרכזים באופן פעיל, ומשביחה את הנכסים באמצעות מימוש פוטנציאל ההרחבה של הנכס, עבודות שיפוץ, השכרות חדשות והארכת השכירויות הקיימות בו. עדות לעוצמת המרכזים המסחריים הייתה בשיא תקופת הקורונה, אז מרבית המרכזים המסחריים המשיכו לפעול כסדרם.

לפני כחודש השלימו להב אל.אר ואורי מנצור רכישת 70% מדלק ישראל תמורת כ-525 מיליון שקל. בכוונת להב אל.אר, מנצור וקבוצת דלק ולפעול לפיצול חברת דלק ישראל לחברת נדל"ן ולחברת תפעול על פי תקנות מס הכנסה כך ששתי החברות יהיו אחיות ויוחזקו על ידי אותם בעלים.