עסק ביום | פיצ'ר

"כל זוג מתמודד עם חתונה אחת מבוטלת. אני מתמודד עם 100"

דרור שדה אור, די.ג'יי לחתונות מזה 22 שנה • "עד המשבר הערכתי שזו תהיה השנה הכי טובה שידעתי" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

דרור שדה אור, תקליטן, הבעלים של "יותר מוזיקה פחות בום בום" / צילום: תמונה פרטית
דרור שדה אור, תקליטן, הבעלים של "יותר מוזיקה פחות בום בום" / צילום: תמונה פרטית

דרור שדה אור הוא הבעלים של "יותר מוזיקה פחות בום בום". הוא משמש כדי.ג'יי לחתונות זה 22 שנה. "עד המשבר הערכתי שזו תהיה השנה הכי טובה שידעתי. בנקודת הזמן של ה-1 במרץ היו לי הכי הרבה חתונות עתידיות ממה שאי פעם היה לי בתאריך הזה. אני פועל גם בנישה של זוגות דתיים לאומיים והפורמט של צוות נגנים, תפס תאוצה", הוא מספר.

זווית אחרת שבה מוכר שדה אור, היא הפוסטים בפייסבוק שהוא מקדיש ללקוחות, שבהם הוא מספר על הזוג, מראיין אותו, ומשתף בדרכו הרומנטית והייחודית. את הרומנטיקה הזו קטעה הקורונה. "זה היה כמו קוביות דומינו. חתונות זה משהו שמתוכנן זמן רב מראש, ומצאתי את עצמי מול יומן ריק שבו התבטלו 60 אירועים".

אחרי הסגר הראשון האירועים חזרו?
"ה-14 ביוני היה תאריך חזק כי אישרו יותר אורחים באירועים. לפני הסגר של ראש השנה, כל מי שהיה אמרו להתחתן אחרי החג, הקדים את האירוע. היו מקבצים, וכשזה התאפשר ליקטתי אירועים. המחיר בעיקרון לא השתנה, אבל בהחלט היו מקרים שבהם הזוגות אמרו לי שהם הפסיקו לעבוד, וביקשו הנחה בגלל מצבם הכלכלי. בכל מקרה עכשיו העסק די מת, אין אירועים".

קיבלתי כסף בפעימות?
"כן, ואני מודה שמבחינתי, זו הייתה עזרה יוצאת מהכלל. אני לא מזלזל בה. כמובן שנפגעתי כלכלית, עם המענקים ירדתי ב-30%, אבל שרדתי. אשתי מורה במשרד החינוך, כך שהייתה עוד הכנסה. צריך לזכור שגם היו פחות הוצאות - ויתרנו על חגיגות 25 שנות נישואין בארה"ב, וגם חופשת סקי לא תהיה כבר. אבל הכי קשה זה המורל מול הזוגות; כשבונים חתונה עוברים תהליך - פגישות מקדימות של שעות, פגישה לפני - ואז האירוע מבוטל. אני רואה זוגות שבורים, ואני עצוב לא פחות מהם.
"אני תמיד אומר שכל זוג מתמודד עם חתונה אחת מבוטלת, אני מתמודד עם מאה. היו גם דרכים יצירתיות - כשהתאפשר, מצאתי את עצמי עושה חתונה שמתחילה ב-11:00 בבוקר ומסתיימת ב-20:00, כי היא נערכה בקפסולות. בגלל שאני עובד גם עם כיפות סרוגות, זו קהילה שלא תוותר על החתונה. חילונים כן יגורו יחד לפני, אז פחות קריטי להם לדחות את האירוע".

אתה אופטימי?
"אי אפשר לעצור אהבה. זה ימשיך מתישהו".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il