כצפוי: יאיר זילברשטיין, מועמדו של ליצמן, נבחר ליו"ר עמידר

זילברשטיין נבחר פה-אחד בישיבת דירקטוריון החברה, שבה נבחר גם אלי בנשימול למנכ"ל עמידר • המינויים זקוקים לאישורו של שר השיכון יעקב ליצמן וצפויים לעבור בקרוב

יאיר זילברשטיין, יו"ר עמידר הנבחר / צילום: ענבל מרמרי, גלובס
יאיר זילברשטיין, יו"ר עמידר הנבחר / צילום: ענבל מרמרי, גלובס

דירקטוריון חברת עמידר הכריז על מינויים של יאיר זילברשטיין ליושב ראש הדירקטוריון ושל אלי בנשימול למנכ"ל החברה. שני המינויים אושרו פה-אחד, אך נדרשים את אישורם של השר הממונה על רשות החברות הממשלתיות, דודי אמסלם ושר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, לאחר התייעצות עם הוועדה לבדיקת מינויים ברשות החברות.

יאיר זילברשטיין, 40, בוגר ומוסמך ביה"ס לכלכלה באוניברסיטת ת"א, שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל כספים בקופת החולים "מכבי שירותי בריאות". זילברשטיין נחשב מקורב לליצמן מהימים שבהם נמנה על צוות הבריאות באגף תקציבים במשרד האוצר וליצמן היה שר הבריאות. מינוי של זילברשטיין הוא מהלך משמעותי של חדירה של חסידות גור, שאליה משתייך השר, לחברות הממשלתיות הביצועיות בתחום הדיור.

אלי בנשימול, 58, בעל תואר ראשון בהנדסה מאוניברסיטת בן גוריון ובעל תארים מתקדמים בהנדסת תעשייה וניהול ובנדל"ן, שימש עד לאחרונה כמנכ"ל "השתתפויות בנכסים", שהיא חברה פרטית המספקת שירותי ניהול, גבייה והחזקה לנכסים מניבים, כולל חניונים, מבני תעשייה ומלאכה, וגם מגורים. לפני כן שימש בנשימול כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון.

זילברשטיין יחליף את קובי אמסלם, שמונה בחודש ספטמבר 2019 ליו"ר. תקופת כהונתו של אמסלם פקעה לפני כשבועיים. שאול גליקסברג, סמנכ"ל הכספים של עמידר, היה זה שכיהן בתקופה האחרונה כממלא מקום המנכ"ל.

עמידר, שהוקמה ב-1949, מהווה את זרוע הביצוע המרכזית של מדינת ישראל בנושאי דיור, והיא אחראית על ניהול והקמה של מאות אלפי יחידות דיור ציבורי. עמידר, שלפי ההגדרה "אמונה על ביצוע מדיניות ממשלת ישראל בתחום השיכון הציבורי", מנהלת כיום קרוב ל-48 אלף יחידות דיור, מהן כ-38 אלף יחידות דיור במסגרת דיור קבע וכמה מאות יחידות דיור זמני. פעולותיה כוללות את אכלוס הדירות והחזקתן, התקשרויות מול הדיירים וגביית שכר דירה, פיתוח סביבתי, וכן מכירת דירות בהתאם למדיניות הממשלה.