הקורונה באירופה: איטליה אסרה על נסיעות בחג המולד; ביקורת קורונה בצרפת לגולשי סקי

אירופה מתכוננת לחג מולד בצל הקורונה: בגרמניה האריכו את המגבלות עד ל-10 בינואר לפחות, ובאוסטריה הטילו מגבלות חדשות על הנכנסים למדינה - במטרה לעצור את חופשות הסקי • כך נערכות המדינות להתמודד עם החג ועם חלוקת החיסונים

אנשים עם מסכות עובדים ליד עץ חג מולד בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, רויטרס
אנשים עם מסכות עובדים ליד עץ חג מולד בברלין / צילום: Fabrizio Bensch, רויטרס

גרמניה האריכה אתמול (ד') את ההגבלות על תחומי המסחר והגסטרונומיה עד ל-10 בינואר, בעוד מספר המתים היומי במדינה עבר את רף ה-450 קורבנות ומספר מקרי הקורונה החדשים עמד על כ-22 אלף.

נכון לעכשיו, הממשלה ומדינות המחוז מתכוונות לאפשר את המפגשים המשפחתיים בחג המולד ובשנה החדשה, וככל הנראה מלונות אף יורשו לארח תיירים בתקופה זו. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבטיחה לפצות את העסקים שנסגרו בהוראת השלטונות, כמו חדרי כושר, מלונות וברים, בשל הארכת ה"סגר לייט", כפי שהוא נקרא.

בגרמניה ובאירופה כולה ממתינים לאישור סוכנות התרופות האירופית (EMA) לחיסון הקורונה של "פייזר-ביונטק", אותו אישרה אתמול סוכנות הבריאות הבריטית. במסיבת עיתונאים אתמול העריכו מנהלי "ביונטק" כי ההחלטה של ה-EMA תפורסם לכל המאוחר באמצע דצמבר.

לאחר מכן צפוי פרסום ההחלטה בנוגע לחיסון בטכנולוגיה דומה שפיתחה החברה האמריקאית "מודרנה". מרכזי חיסון כבר מוקמים בגרמניה, ספרד ובמקומות אחרים באירופה.

באיטליה, שבה מתו מקורונה יותר מ-750 בני אדם ביממה האחרונה, הודיעו הרשויות על כך שבחג המולד תיאסר התנועה החופשית בין חלקי המדינה. הממשלה הודיעה כי תגביל את הנסיעות והיציאות מהערים מה-21 בדצמבר ועד ה-7 בינואר. במיוחד בתאריכים 25,26 בדצמבר וב-1 בינואר תושבי איטליה יתבקשו להישאר בבתיהם, ולא לעזוב את גבולות הערים. מספר המקרים באיטליה נמצא בירידה, אולם עדיין עומד על כ-20 אלף מקרים ביום.

באוסטריה הודיעה הקאנצלר סבסטיאן קורץ על החלת חובת בידוד של עשרה ימים לכל מי שייכנס למדינה מחו"ל, ובכך למעשה מנע את האפשרות לחופשות סקי במהלך חג המולד, פעילות פופולרית בקרב תושבי צפון אירופה.

מוקדי ההתפרצות הבאים? אתרי הסקי שיישארו פתוחים בחג

נכון לעכשיו, שוויץ וספרד הן המדינות היחידות המתכוונות להפעיל את אתרי הסקי שלהן כרגיל במהלך חג המולד והשנה החדשה ללא צורך בבידוד לנכנסים, וישנם חששות באירופה מאירועי הידבקות המוניים בהם שלאחר מכן יפיצו את המגפה למוקדים חדשים. המדינות צפויות להודיע בימים הקרובים אם יהיה שינוי בעמדתן.

הרשויות בצרפת הודיעו כי יבצעו בדיקות רנדומליות בגבולות עם מדינות אלו, כדי לאתר צרפתים שחוזרים מסקי וחולים בקורונה. מספר קורבנות הקורונה ביממה באוסטריה עומד על כ-120 ומספר המקרים החדשים ירד לרמה גבוהה יחסית של כ-4,000 ביום, למרות צעדים חמורים הכוללים סגירת בתי ספר. אתרי הסקי יפעלו במדינה מה-24 בדצמבר, אולם במתכונת מצומצמת, כאשר למעשה רק תושבים מקומיים הגרים בסמוך יוכלו לגלוש.